15 Απριλίου 2024
20.7 C
Athens

Διατροφή: ο τρόπος που επηρεάζει την διάθεση των εφήβων


Η διατροφή μπορεί να επηρεάσει… εκτός από την σωματική μας υγεία, και την ψυχική μας διάθεση. Αυτό παρατηρείται περισσότερο στους εφήβους. Εκείνοι συνηθίζουν να τρώνε τα έτοιμα, πιο ανθυγιεινά φαγητά. Πώς αυτό αλλάζει την διάθεση τους;

Στην εφηβεία υπάρχουν πολλές σωματικές και ψυχικές αλλαγές. Ο εγκέφαλος εξακολουθεί να αναπτύσσεται και είναι πολύ ευαίσθητος σε διατροφικά ερεθίσματα. Ορισμένα θρεπτικά συστατικά μπορούν να επηρεάσουν τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη διάθεση και τα συναισθήματα.

Το περιοδικό American Public Health Association σημειώνει ότι μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πιθανόν να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης και άγχους που εκδηλώνεται μεταξύ 6 και 13 ετών.

Η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο, όπως αναφέρει η ερευνητική ομάδα της Lenka Shriver στο περιοδικό Nutrients. Εξηγούν ότι καθώς οι έφηβοι τρώνε συναισθηματικά, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος υπερφαγίας και εμφάνισης παχυσαρκίας.

Διατροφή που επηρεάζει θετικά τη διάθεση των εφήβων

Η ποιότητα της διατροφής παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάθεση. Ορισμένες τροφές μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεση ενώ άλλες να την επηρεάσουν αρνητικά.

Για παράδειγμα, η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που λειτουργεί ως πρόδρομος του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη ή «ορμόνη της διάθεσης». Επομένως, είναι απαραίτητο να επιλέξετε τροφές που το περιέχουν.

Οι νέοι που ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή, όπως είναι η μεσογειακή ή η παραδοσιακή ιαπωνική, είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από κατάθλιψη, άγχος και στρες. Αυτό συμβαίνει καθώς οι συγκεκριμένες δίαιτες είναι πλούσιες σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και υγιή λίπη. Ταυτόχρονα, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και κορεσμένα λίπη.

Τροφές με θετική επίδραση στην ψυχολογία των εφήβων

  • Λαχανικά και φρούτα
  • Άπαχα κόκκινα και λευκά κρέατα, γαλακτοκομικά και
  • Αυγά
  • Ψάρια και θαλασσινά
  • Ξηροί καρποί
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Τροφές με προβιοτικά

Οι έφηβοι θα πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, φαστ φουντ, ενεργειακών ποτών, καφέ, για να μειώσουν την ευερεθιστότητα και το άγχος.

Πηγή: youaremom.com

 




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks