21 Μαΐου 2024
25.1 C
Athens

Ύπνος: Τα τοπ 10 οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός


Ο ύπνος ενώ είστε γυμνοί μπορεί να σε βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα κρατώντας σας δροσερό. Μπορεί επίσης να έχει άλλα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αναπαραγωγικής υγείας.

Το να κοιμάστε  γυμνοί μπορεί να μην είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε όταν πρόκειται να βελτιώσετε την υγεία σας, αλλά ορισμένα οφέλη μπορεί να είναι πολύ καλά για να τα αγνοήσετε. Δεδομένου ότι το να κοιμάσαι γυμνός είναι αρκετά εύκολο να το δοκιμάσετε μόνοι σας, ίσως είναι καιρός να απελευθερώσετε τον εαυτό σας και να κοιμηθείτε. Για την υγεία σας.

Όπως φαίνεται, υπάρχουν πολλά οφέλη από το να κοιμάσαι γυμνός. Μπορεί να έχετε ακούσει για μερικά από αυτά, αλλά κάποια ενδεχομένως να σας εκπλήξουν.

1. Αποκοιμιέσαι πιο γρήγορα

Η θερμοκρασία του σώματός σας είναι ένας παράγοντας για να αποκοιμηθείτε. Στην πραγματικότητα αποτελεί μέρος του κιρκάδιου ρυθμού σας, του βιολογικού ρυθμού που λειτουργεί ως το «ρολόι» του σώματός σας για ύπνο.

Η αίσθηση του κρύου λέει στο σώμα σας ότι είναι ώρα για ύπνο, επομένως το να κοιμάστε γυμνοί – και το να αφήνετε τη θερμοκρασία του σώματός σας να πέσει – μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο γρήγορα.

2. Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Ύπνος: Τα τοπ 10 οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός

Η ψύξη του σώματός σας δεν σας βοηθά μόνο να κοιμηθείτε πιο γρήγορα, αλλά βελτιώνει και τη συνολική ποιότητα του ύπνου σας. Η ιδανική θερμοκρασία για το υπνοδωμάτιο σας είναι κάπου μεταξύ 15 έως 19°C.

Μια παλαιότερη μελέτη του 2012, από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, διαπίστωσε ότι η θερμοκρασία του δωματίου που κοιμάστε είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την βελτίωση του ύπνου.

Εάν είναι πολύ κρύο ή πολύ ζεστό, υπάρχει περίπτωση να επηρεάσει τον ύπνο σας καθώς και την γρήγορη κίνηση των ματιών, που είναι το στάδιο των ονείρων που σας βοηθά να “ανανεώσετε” τον εγκέφαλο και το σώμα σας. Το να κοιμάστε χωρίς ρούχα είναι ένας τρόπος για να παραμείνετε δροσεροί κάτω από τα σκεπάσματα.

3. Διατηρεί το δέρμα υγιές

Επειδή το να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του ύπνου σας, μπορεί, επίσης, να βελτιώσει το δέρμα σας. Μια μικρή μελέτη του 2018 εξέτασε εάν ο άσχημος ύπνος περιόριζε την ικανότητα του δέρματος να επουλώνει μια μικρή πληγή.

Χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες – μια που λάμβανε «επαρκή» ύπνο, μια που τους στερήθηκε ο ύπνος και μια τρίτη που στερήθηκε ο ύπνος αλλά λάμβανε επιπλέον θρεπτικά συστατικά.

Αυτό που βρήκαν ήταν ότι η ομάδα που κοιμόταν καλά ανέκαμψε πιο γρήγορα από τις άλλες δύο ομάδες. Και η επιπλέον βιταμίνες; Δεν είχε σημαντική διαφορά στο πόσο γρήγορα επουλωθηκαν οι πληγές.

Αυτό δείχνει ότι ο αρκετός ύπνος θα μπορούσε να βοηθήσει το δέρμα σας να ανακάμψει και να παραμείνει υγιές, και αν ο ύπνος γυμνός βοηθάει αυτό, ακόμα καλύτερα.

4. Μειώνει το στρες και το άγχος

Ένας άλλος λόγος που το να κοιμάστε γυμνοί μπορεί να είναι μια καλή αλλαγή, είναι ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του γενικού στρες και του άγχους σας. Δεν είναι μυστικό ότι ο κακός ύπνος έχει σημαντικό αντίκτυπο στα επίπεδα του άγχους σας. Μια μεγάλη μελέτη του 2020, υποδηλώνει ότι ο ύπνος όταν έχει διαταραχές μπορεί να οδηγήσει σε επίμονα καταθλιπτικά συμπτώματα και αυτοκτονικό ιδεασμό σε όσους ζουν με κατάθλιψη.

Ενώ το στρες και το άγχος μπορούν και τα δύο να προκαλέσουν αϋπνία, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου σας – και ο επαρκής ύπνος – μπορεί να σας βοηθήσει.

5. Αποτρέπει την αύξηση βάρους

Το να μην κοιμάστε καλά μπορεί να έχει μια σειρά από επιπτώσεις στην υγεία.

Μια ανασκόπηση του 2022, υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται επτά ή λιγότερες ώρες τη νύχτα είναι πιο πιθανό να πάρουν βάρος.

Το να διατηρείτε το σώμα σας πιο κρύο τη νύχτα μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε το μεταβολισμό και την ικανότητά σας να καίτε θερμίδες. Μια μικρή μελέτη του 2014 που μελέτησε πέντε άνδρες ανακάλυψε ότι η έκθεση σε ψυχροτερες θερμοκρασιες, περίπου 19°C, βοήθησε το σώμα τους να αυξήσει τη δραστηριότητα του καφέ λίπους.

6. Χαμηλώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια κριτική του 2016. Ο διαβήτης τύπου 2 μπορεί, με τη σειρά του, να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Με το να κοιμάστε γυμνοί, μπορεί να αυξήσετε την ικανότητά σας να κοιμάστε πιο γρήγορα και πιο βαριά, κάτι που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά όσον αφορά την υγεία σας.

7. Ο ύπνος γυμνοί προάγει την υγεία του κόλπου

Ύπνος: Τα τοπ 10 οφέλη του να κοιμάσαι γυμνός

Το να κοιμάστε γυμνοί είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία του κόλπου και να αποφύγετε τις μολύνσεις από ζυμομύκητες. Τα στενά εσώρουχα ή τα ιδρωμένα εσώρουχα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο μυκητιασική κολπίτιδας από ζυμομύκητες, καθώς αναπτύσσεται σε ζεστά και υγρά μέρη.

Ανεξάρτητα από το τι φοράτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, το να κοιμηθείτε γυμνοί είναι ένας εύκολος τρόπος για να αεριστεί ο κόλπος σας και να τον διατηρήσετε υγιή.

8. Αύξηση της ανδρικής γονιμότητας

Οι γυναίκες δεν είναι οι μόνες που μπορούν να επωφεληθούν από το να κοιμούνται γυμνές. Μια μελέτη του 2018 σε 656 άνδρες μελέτησε τη σχέση μεταξύ της χρήσης στενών εσωρούχων και του χαμηλότερου αριθμού σπερματοζωαρίων. Οι άνδρες που ανέφεραν ότι φορούσαν μπόξερ είχαν υψηλότερη συγκέντρωση σπέρματος και συνολικό αριθμό σπερματοζωαρίων από εκείνους που φορούσαν στενά εσώρουχα.

Ο ύπνος γυμνοί είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε τους όρχεις δροσερούς και σε βέλτιστη θερμοκρασία για την υγεία του σπέρματος.

9. Ενισχύστε την αυτοεκτίμηση

Το να κοιμάστε γυμνοί είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έρθετε σε επαφή με το σώμα σας και να τονώσετε την αυτοεκτίμησή σας.

Μια μελέτη του 2021 μελέτησε μια σύνδεση μεταξύ του χρόνου που δαπανάται γυμνός και τη βελτίωση της σχέσης σας με το σώμα σας, η οποία είναι σίγουρα μια νίκη καθώς πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας.

10. Βελτιωση στη σχέση σας

Ενώ το σεξ μπορεί να είναι ένα μεγάλο μέρος της σχέσης σας, το να κοιμάστε γυμνοί με τον σύντροφό σας μπορεί να είναι εξίσου υπέροχο. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2015 ανακάλυψε ότι η επαφή δέρμα με δέρμα μεταξύ των ενηλίκων διεγείρει την απελευθέρωση ωκυτοκίνης, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην στην σχέση μεταξύ των συντρόφων.

Συμπέρασμα

Ακόμα κι αν δεν αισθάνεστε άνετα να κοιμάστε τελείως γυμνοί, η μείωση του αριθμού των ρούχων που φοράτε τη νύχτα – ή ακόμα και απλά ξεκουμπωνοντας το σουτιέν ή τα εσώρουχά σας – είναι ένας εύκολος τρόπος για να επωφεληθείτε από αυτά τα οφέλη.

Όσον αφορά τον ύπνο, το σημαντικό είναι ότι λαμβάνετε μέτρα που θα διασφαλίσουν ότι κοιμάστε αρκετά καλά.

ύπνος γυμνοί

Άρθρα Υγείας

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks