17 Ιουλίου 2024
31.5 C
Athens

Ψάρια: Ποιο είδος ρίχνει την χοληστερίνη


Τα ψάρια πρέπει να είναι στην διατροφή μας. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μπορούν να προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία μας. Ποιο ψάρι όμως είναι αυτό που μας ωφελεί περισσότερο; Νέα μελέτη Αμερικανών επιστημόνων μας δίνει την απάντηση.

Οι ειδικοί συνιστούν εδώ και χρόνια να τρώμε ψάρια όσο πιο συχνά μπορούμε, διότι μπορεί να μας βοηθήσουν να διαφυλάξουμε την υγεία μας. Τώρα, μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι ο σολομός είναι το ψάρι που χρειαζόμαστε για να μειωθεί η χοληστερόλη μας, καθώς περιέχει μοναδικά θρεπτικά συστατικά.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο εντόπισαν τουλάχιστον τέσσερα συστατικά στο ψάρι τα οποία μπορεί να μειώσουν την κακή (ή LDL) χοληστερόλη. Η χοληστερόλη αυτή βλάπτει την καρδιά, διότι συσσωρεύεται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών που την τροφοδοτούν με αίμα.

Η συσσώρευσή της προκαλεί αθηρωματικές πλάκες, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό.

Η νέα μελέτη έδειξε πως όταν τρώμε σολομό, τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας με τουλάχιστον 30 μεταβολίτες. Οι μεταβολίτες είναι ουσίες που παράγονται κατά την πέψη ή άλλες χημικές διεργασίες στο σώμα. Οι τέσσερις από αυτούς είναι που μειώνουν την LDL.

Ψάρια και χοληστερίνη

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στην διατροφική επιθεώρηση Journal of Nutrition.  Οι επιστήμονες ζήτησαν από 41 εθελοντές να ακολουθήσουν μία μεσογειακή διατροφή. Η διατροφή τούς παρείχε ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως,  φρούτα, λαχανικά και άπαχο κρέας.

Οι εθελοντές είχαν ηλικία 30-69 ετών. Ο σολομός ήταν ένα από τα ψάρια που έπρεπε να καταναλώσουν.

Πριν την έναρξη και στη διάρκεια της μελέτης, οι επιστήμονες υπέβαλλαν τους συμμετέχοντες σε διάφορες καρδιολογικές εξετάσεις. Οι εθελοντές ήσαν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Εν τούτοις κανένας δεν έπασχε από ενεργό μεταβολική νόσο, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2.

Στο πλαίσιο της διατροφής, οι εθελοντές κλήθηκαν να καταναλώνουν δύο μερίδες σολομό την εβδομάδα, επί δύο περιόδους διαρκείας 5 εβδομάδων η κάθε μία. Μεταξύ των δύο εβδομάδων μεσολάβησε ένας μήνας, στη διάρκεια του οποίου ο σολομός απαγορευόταν.

Οι επιστήμονες ανέλυαν επίσης τα τρόφιμα που χορηγούσαν στους συμμετέχοντες, για να καταγράφουν τους μεταβολίτες και τα άλλα συστατικά τους.

Τι έδειξε η έρευνα

Συνολικά η διατροφή που ακολούθησαν οι εθελοντές περιείχε 1.518 ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά. Ο σολομός περιείχε 508 τα οποία δεν ανευρίσκονταν σε άλλα τρόφιμα. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονταν δύο συγκεκριμένα συστατικά και δύο μεταβολίτες που είναι γνωστό ότι μειώνουν την χοληστερόλη. Σχετίζονται επίσης με πιο υγιές καρδιαγγειακό σύστημα.

Πολλά από τα ωφέλιμα, μοναδικά συστατικά του σολομού ήταν λιπαρά. Το εύρημα αυτό ενισχύει την άποψη ότι τα «παχιά» (πλούσια σε λιπαρά) ψάρια παρέχουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Η μελέτη έδειξε ακόμα πως οι εθελοντές με υψηλά επίπεδα αυτών των ουσιών στο αίμα είχαν σημαντικά μειωμένη:

  • Ολική χοληστερόλη
  • LDL χοληστερόλη
  • Τριγλυκερίδια
  • Απολιποπρωτεΐνη Β (είναι ένας δείκτης της καρδιοπάθειας)

«Η μελέτη μας είναι η πρώτη που δείχνει ότι με την κατανάλωση περίπου 120 γρ. σολομού την εβδομάδα, στο πλαίσιο μιας μεσογειακής διατροφής, αυξάνονται στο πλάσμα του αίματος συγκεκριμένα βιοδραστικά συστατικά», έγραψαν οι ερευνητές οι ερευνητές.  «Είναι επίσης η πρώτη που δείχνει ότι ορισμένα από αυτά τα συστατικά σχετίζονται με βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στους δείκτες της καρδιομεταβολικής υγείας».

Άρθρα Διατροφής

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks