20 Ιουνίου 2024
28.3 C
Athens

Πονοκέφαλοι από Ταξίδια: 6 Λόγοι που συμβαίνουν


Η περιήγηση στις φωτογραφίες των διακοπών μπορεί να είναι ένα διασκεδαστικό ταξίδι μνήμης. Ωστόσο, για μερικούς, η αναδρόμηση μπορεί να φέρει αναμνήσεις από ημικρανίες —πόνο στον αυχένα, πονοκέφαλοι, ζάλη και ευαισθησία στον ήχο.

Εδώ είναι μερικοί από τους παράγοντες που προκαλούν πονοκεφάλους στα ταξίδια. Η Health μίλησε με ειδικούς για να κατανοήσει έξι λόγους για τους οποίους οι διακοπές μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους για μερικούς ανθρώπους – και τι μπορείτε να κάνετε για να τους εμποδίσετε από το να κάνουν τα ταξίδια σας πιο δύσκολα.

Τι είναι οι πονοκέφαλοι των διακοπών;

Οι πονοκέφαλοι που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορεί να προκύψουν επειδή επιτέλους χαλαρώνετε και έχετε λιγότερο άγχος, σε ένα αντιληπτά λιγότερο αγχωτικό περιβάλλον. Οι πονοκέφαλοι μπορούν, δυστυχώς, να συμβούν ανά πάσα στιγμή και η εμφάνιση τους ενώ ταξιδεύετε δεν είναι τόσο ασυνήθιστοι όσο νομίζετε.

Μπορεί να πάτε διακοπές για να κάνετε ένα βήμα μακριά από το άγχος της δουλειάς σας ή για να ανανεώσετε τον χώρο που μένετε. Ωστόσο, ένα αποτέλεσμα μιας διαταραχής στη συνήθη καθημερινή σας ρουτίνα είναι οι πονοκέφαλοι.

Έξι λόγοι για τους οποίους έχετε πονοκέφαλο στα ταξίδια

Οι πονοκέφαλοι ταξιδιού μπορεί να προκύψουν λόγω του ίδιου του ταξιδιού ή για λόγους διαφορετικούς από το ταξίδι.

Suffering from headache

“Πονοκέφαλοι ηρεμίας”

Μόλις τακτοποιηθήκατε σε μια ξαπλώστρα σε ένα ήσυχο μέρος, και ξαφνικά αισθάνεστε να ξεκινά μια ημικρανία. Ή σας πονάει το κεφάλι σας όταν κάνετε επιτέλους ένα περίπατο ή πεζοπορία ή μετά από έναν αγωνιστικό τελικό του πανεπιστημίου σας. Ίσως συναντάτε μερικούς φίλους για brunch μετά από μερικές εβδομάδες στρές λόγω των επισκέψεων στο δωμάτιο έκτακτης ανάγκης για το άρρωστο παιδί σας, κι αισθάνεστε αυτόν τον πολύ γνωστό πόνο στο κεφάλι. Μπορεί κιολας να αισθανθείτε άρρωστος μετά την ολοκλήρωση ενός αγχωτικού έργου εργασίας.

Αυτά τα φαινόμενα κεφαλαλγίας είναι γνωστά ως «πονοκέφαλοι ηρεμίας».

«Ο πονοκέφαλος αυτός εμφανίζεται όταν έχει σημειωθεί πτώση των επιπέδων στρες», δήλωσε στο Health η Deena Kuruvilla, MD, νευρολόγος, ειδική στον πονοκέφαλο και διευθύντρια του Westport Headache Institute. «Πολλοί ασθενείς με χρόνιες ή επεισοδιακές ημικρανίες μού λένε ότι η συχνότητα των πονοκεφάλων τους,ήταν πολύ καλά ελεγχόμενη στις προληπτικές θεραπείες ημικρανίας, αλλά στη συνέχεια, όταν πηγαίνουν διακοπές τους έρχεται!»

Υπάρχουν στοιχεία, υπέρ και κατά αυτού του τύπου κεφαλαλγίας. Τα δεδομένα θα μπορούσαν να είναι ανάμεικτα επειδή φαίνεται να είναι κυρίως αποτέλεσμα του αντιληπτού στρες. Πώς αντιδράτε στο αντιλαμβανόμενο άγχος σας. όπως η κατανάλωση καφεΐνης ή αλκοόλ και η αλλαγή των προτύπων ύπνου σας, φαίνεται να επηρεάζει το εάν έχετε έναν πονοκέφαλο ηρεμίας».

Ευτυχώς, για να μην μετατραπεί η χαλάρωση σε πονοκέφαλο, υπάρχουν επιλογές. Για να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα άγχους, ειδικά πριν φύγετε για διακοπές, δοκιμάστε να:

  • Επικοινωνήσετε ξεκάθαρα τις ανάγκες και τα συναισθήματά σας
  • Κοιμηθείτε περισσότερο
  • Δημιουργήστε λιστες για να βοηθήσετε στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων 
  • Διαχείριση δεσμεύσεων χρόνου
  • Περάστε ποιοτικό χρόνο με έναν σύντροφο ή φίλο

Αυτές και άλλες δραστηριότητες διαχείρισης του στρες μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή του μοτίβου αιχμής και πτώσης που μπορεί να προκαλέσει ημικρανία.

Πολλοί μικρότεροι στρεσογόνοι παράγοντες

Η αλήθεια είναι ότι κάθε πτυχή των διακοπών δεν είναι ευτυχία χωρίς άγχος. Από τα δεινά της τελευταίας στιγμής μέχρι τα δύσκολα πεθερικά που μπορεί να επισκέπτεστε, υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να χρειαστείτε διακοπές, από τις διακοπές σας. Έτσι μπορούν να δημιουργηθούν πονοκέφαλοι του στρες – κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Το να παραμείνετε ή να γίνετε ήρεμοι είναι πιο εύκολο να το λέτε παρά να το κάνετε όταν είστε αγχωμένοι. Ωστόσο, οι στρατηγικές αυτοφροντίδας για την αποδυνάμωση είναι το καλύτερο στοίχημά σας για την πρόληψη της εμφάνισης πονοκεφάλου. Δοκιμάστε αυτές τις προτάσεις για να σας καθοδηγήσουν σε ένα πιο ήρεμο μέρος ευεξίας,

  • Κατεβάστε έναν καθοδηγούμενο διαλογισμό για να τον ακούσετε στο αυτοκίνητο
  • Κάντε στον εαυτό σας ήσυχα, απρογραμμάτιστα διαλείμματα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σας
  • Κάντε ασκήσεις βαθιάς αναπνοής στον τερματικό σταθμό του αεροδρομίου

Πονοκέφαλοι από Ταξίδια: 6 Λόγοι που συμβαίνουν

Είστε εκτός του τυπικού προγράμματος ύπνου

Όταν λείπετε από το κρεβάτι σας, ο ύπνος δεν έρχεται πάντα εύκολα. «Η ημικρανία και ο ύπνος τρέχουν χέρι-χέρι», είπε ο Δρ Kuruvilla, «Ιδιαίτερα όταν ταξιδεύετε σε ζώνες ώρας που μπορεί να αλλάξουν τον κιρκάδιο ρυθμό ενός ατόμου και να συμβάλουν στη διαταραχή του ύπνου και στις κρίσεις ημικρανίας».

Μπορεί να θέλετε να έχετε ένα συμπλήρωμα μελατονίνης στο χέρι για να βοηθήσετε. «Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού», δήλωσε ο Δρ. Kuruvilla. Επιπλέον, η μελατονίνη μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από την ημικρανία μειώνοντας την ένταση του πονοκεφάλου.

Για να κοιμάστε καλύτερα στις διακοπές, ασκήστε μια υγιεινή ρουτίνα ύπνου:

  • Διακόψτε τη χρήση συσκευών πριν πάτε για ύπνο
  • Διατηρήστε ένα δροσερό και σκοτεινό υπνοδωμάτιο
  • Ακολουθήστε τη συνηθισμένη σας ρουτίνα πριν τον ύπνο όσο το δυνατόν περισσότερο

Είστε αφυδατωμένοι

Είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί η σημασία της ενηδάτωσης για την πρόληψη ενός πονοκεφάλου. «Ακόμη και 1% έως 2% της απώλειας σωματικού νερού μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές να αναπτυχθούν πονοκέφαλοι», είπε η διαιτολόγος Maryann Walsh, MFN, RD, CDE, στο Health. «Είναι κρίσιμο να λαμβάνουμε επαρκές νερό».

Ενώ τα αεροπορικά ταξίδια από μόνα τους μπορούν να μας αφυδατώσουν, η χαμηλή υγρασία στην καμπίνα του αεροπλάνου δεν είναι ο μόνος παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση στις διακοπές. Η απλή εναλλαγή περιβάλλοντος μπορεί να σας απομακρύνει από τις συνήθεις υγιεινές συνήθειές σας.

«Το να είσαι εκτός της κανονικής σου ρουτίνας μπορεί να οδηγήσει στο να μην ενυδατώνεσαι όπως συνήθως, ειδικά αν είσαι σε οδικό ταξίδι ή πτήση και προτιμάς να μην χρειάζεται να σταματάτε ή να σηκώνεστε για να χρησιμοποιείτε την τουαλέτα κάθε λίγο και λιγάκι, δήλωσε ο Walsh.

Έπειτα, υπάρχει ο παράγοντας του αλκοόλ στις διακοπές. «Επειδή το αλκοόλ δρα ως διουρητικό, μπορεί να μας προκαλέσει περαιτέρω αφυδάτωση», είπε η Walsh. «Εάν δεν πίνουμε αρκετό νερό πριν, ενδιάμεσα και μετά από μια μέρα ή νύχτα με κοκτέιλ, αυτό μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε ένα τρομερό hangover αλλά και σε πονοκεφάλους».

Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να παραμείνετε ενυδατωμένοι:

  • Πίνετε ηλεκτρολύτες εάν αισθάνεστε αφυδατωμένοι ή έχετε ιδρώσει πολύ
  • Πίνετε περισσότερο νερό από ό,τι συνήθως, ειδικά αν βρίσκεστε κάπου που κάνει ζέστη
  • Κρατήστε ένα μπουκάλι νερό στην τσάντα ταξιδιού σας και ξαναγεμίστε το όλη την ημέρα
  • Συνδιάστε τα μη αλκοολούχα ποτά να μαζί με τυχόν αλκοολούχα 

Αλλαγές Διατροφής

Θα μπορούσε αυτό το δείπνο που απολαύσατε σε ένα εστιατόριο να σας κάνει να πιάσετε την ιβουπροφαίνη την επόμενη μέρα; Για μερικούς ανθρώπους, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ουσίες όπως η τυραμίνη, τα νιτρικά άλατα, τα θειώδη και τα τεχνητά συστατικά μπορούν να προκαλέσουν πόνο στο κεφάλι. Οι συνήθεις ένοχοι περιλαμβάνουν παλαιωμένα τυριά, αλλαντικά και επεξεργασμένα κρέατα, τουρσί και αλκοόλ—όλα αυτά που θα συναντήσετε συχνά σε εστιατόρια.

Τα ταξίδια μπορούν να διαταράξουν και άλλες επιλογές διατροφής που μπορεί να κάνετε κανονικά στην καθημερινότητά σας. «Μερικοί από εμάς μπορεί να έχουμε διατροφικούς πονοκεφάλους που συνήθως αποφεύγουμε στην καθημερινή μας ζωή, αλλά μπορεί να μην γίνεται να τις αποφύγουμε εάν υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά που καταναλώνουμε στα εστιατόρια», είπε η Walsh. Εάν γνωρίζετε τις τροφές που προκαλούν τους πονοκεφάλους σας, αποφύγετε να τις τρώτε όσο καλύτερα μπορείτε. Θα μπορούσατε επίσης να τρώτε πιο συχνά, μικρότερα γεύματα και να παραμένετε στα μη επεξεργασμένα, αλλά φρέσκα τρόφιμα.

Υπάρχει, επίσης, η επίδραση της καφεΐνης. Οι διακυμάνσεις στην πρόσληψη καφεΐνης είναι γνωστές γιατί συμπίπτουν με τον πονοκέφαλο. Εάν οι διακοπές σας κάνει να χαλαρώνετε χωρίς καφέ —όταν πίνετε κανονικά πολλά φλιτζάνια την ημέρα— μπορεί να προκληθούν πονοκέφαλοι. Με αυτό, διατηρήστε την πρόσληψη καφεΐνης σταθερή και τηρήστε τη συνήθη πρόσληψη τροφής, αν είναι δυνατόν.

Πονοκέφαλοι από Ταξίδια: 6 Λόγοι που συμβαίνουν

Βρίσκεστε σε υψηλότερο υψόμετρο

Καθώς ανηφοριζετε σε δρόμους με στροφές για μια απόδραση στο βουνό και ανυπομονείτε για καθαρό αέρα και ψυχρότερες θερμοκρασίες, η αλλαγή υψομέτρου μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους. Η υποξία εμφανίζεται όταν η παροχή οξυγόνου στο σώμα σας είναι ανεπαρκής λόγω χαμηλής ροής αίματος ή χαμηλού οξυγόνου στον αέρα.

Δεν χρειάζεται να σκαρφαλώνετε στο Έβερεστ για να πονέσει το κεφάλι σας. Ακόμη και μικρές αλλαγές ανύψωσης μπορεί να οδηγήσουν σε δυσφορία. «Οι μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι όλα τα συμπτώματα που σχετίζονται με την ημικρανία, η συχνότητα των πονοκεφάλων και η σοβαρότητα τους τείνουν να επιδεινώνονται με την αύξηση του υψομέτρου», σημείωσε ο Δρ. Kuruvilla. Μπορεί ακόμη και να αισθανθείτε πονοκέφαλο όταν βρίσκεστε σε αεροπλάνο λόγω της ξαφνικής αλλαγής στο υψόμετρο.

Όσο πιο ψηλά ανεβαίνετε τόσο πιο πιθανό είναι να εμφανίσετε συμπτώματα επειδή οι πνεύμονες και η καρδιά σας πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να παρέχουν οξυγόνο, έτσι οι ιστοί του εγκεφάλου σας μπορεί να μην λαμβάνουν αρκετό οξυγόνο. Για να ανακουφιστείτε από πονοκεφάλους υψομέτρου να:

  • Κατεβείτε από 1.000 έως 3.300 πόδια
  • Πάρτε ιβουπροφαίνη
  • Μείνετε ενυδατωμένοι και κάντε συχνά διαλείμματα

Μια γρήγορη αναθεώρηση

Το να πάτε διακοπές μπορεί να είναι ένα επιθυμητό διάλειμμα από την κανονική σας ρουτίνα, αλλά οι αλλαγές στη ρουτίνα σας μπορεί να είναι αυτές που προκαλούν πονοκεφάλους. Προσπαθήστε να τηρείτε τη συνήθη ρουτίνα και τις συνήθειές σας όσο το δυνατόν περισσότερο για να κρατήσετε μακριά τους πονοκεφάλους.

Άρθρα Υγείας

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks