18 Ιουλίου 2024
36.1 C
Athens

Μανιτάρια: Ποια είναι τα οφέλη στην υγεία μας


Τα μανιτάρια δεν είναι από τα πιο αγαπημένα τρόφιμα. Σε πολλούς δεν αρέσουν καθόλου. Είναι όμως θρεπτικά και καλό θα ήταν να τα βάλουμε στην διατροφή μας. Παρέχουν πολλά και διαφορετικά οφέλη στην υγεία. Κορυφαίος Βρετανός γιατρός μας εξηγεί ποια είναι αυτά.

Η συχνή κατανάλωσή των μανιταριών μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία και να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Έχουν επίσης αντικαρκινικές ιδιότητες και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο αναπτύξεως άνοιας, είπε ο Dr. Tim Spector, καθηγητής Γενετικής Επιδημιολογίας στο King’s College του Λονδίνου (KCL), ειδικός στην εξατομικευμένη ιατρική και στο μικροβίωμα του εντέρου.

Σε podcast που ανήρτησε εξήγησε ότι τα μανιτάρια είναι πλούσια σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και η D. Συνέστησε επίσης σε όλους να τα εντάξουν στη διατροφή τους, καταναλώνοντάς τα ει δυνατόν και καθημερινά.

Τα μανιτάρια ανήκουν στους μύκητες. Αποτελούν το αναπαραγωγικό τμήμα ορισμένων εξ αυτών, εξήγησε ο καθηγητής. Οι πιθανές ιατρικές εφαρμογές τους είναι πολλές και διαφορετικές. Ένα συστατικό τους, λ.χ., η ψιλοκυβίνη είναι μία φυσική ψυχοτρόπος ουσία. Αποτελεί αντικείμενο ιατρικών μελετών για την αντιμετώπιση της ανθεκτικής στα φάρμακα κατάθλιψης και των αγχωδών διαταραχών.

Σε άλλες μελέτες αξιολογείται η αντικαρκινική δράση τους. Ήδη υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία ότι ενδέχεται να βελτιώνουν την ανταπόκριση στις αντινεοπλασματικές (αντικαρκινικές θεραπείες). Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βελτιώσει την έκβαση των ασθενών.

Ένα άλλο συστατικό που περιέχουν τα μανιτάρια, η εργοθειονίνη (ή εργοθειονεΐνη), αποκαλείται ως «βιταμίνη της μακροζωίας». Ο όρος είναι λίγο υπερβολικός, κατά τον Dr. Spector. Μελέτες, όμως, έχουν δείξει ότι υποστηρίζει το ανοσοποιητικό και μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου.

Μανιτάρια: Ποια είναι τα οφέλη στην υγεία μας

Πόσα μανιτάρια υπάρχουν

Συνολικά υπάρχουν 300 διαφορετικά είδη μανιταριών, τα 30 εκ των οποίων καλλιεργούνται ευρέως. Κάθε ένα από αυτά περιέχει μοναδικό προφίλ θρεπτικών συστατικών. Επομένως το ιδανικό είναι να μην τρώτε μόνο ένα συγκεκριμένο, αλλά ποικιλία από αυτά.

Όπως συνήθως ισχύει με τα τρόφιμα, προτιμότερο είναι να τρώτε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα μανιτάρια, για να αποκομίσετε τα πλήρη οφέλη τους. Και αποξηραμένα, όμως, είναι εξίσου θρεπτικά και ενίοτε πιο νόστιμα, πρόσθεσε ο καθηγητής.

Μολονότι, όμως, καλύτερο είναι να τρώτε ποικιλία μανιταριών, μην τα μαζεύετε μόνοι σας, εκτός κι αν ξέρετε πώς να τα διαλέγετε. Να θυμάστε ότι μερικά είδη είναι δηλητηριώδη.

Όσον αφορά τη συχνότητα της κατανάλωσής τους, «θα συνιστούσα να τρώτε λίγα μανιτάρια καθημερινά ή έστω τρεις φορές την εβδομάδα», τόνισε ο Dr. Spector. «Η ιδανική ποσότητα θα ήταν δύο φλιτζάνια ωμά μανιτάρια την φορά, ώστε να υπάρξει διαφορά στην υγεία».

Άρθρα Διατροφής

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks