16 Ιουλίου 2024
29.4 C
Athens

Hangover: 7 τρόποι να το αντιμετωπίσετε


Το hangover είναι η δυσάρεστη συνέπεια μας διασκεδαστικής βραδιάς με πολύ αλκοόλ. Μπορούμε όμως να το αντιμετωπίσουμε. Να νικήσουμε την ζαλάδα, τον πονοκέφαλο, τον στομαχόπονο και την εξάντληση. Πώς ομως;

Το πολύ νερό είναι δεδομένο και το γνωρίζουν όλοι. Υπάρχουν όμως και άλλα… “φάρμακα”.

7 λύσεις για το hangover

1. Ποτά με ηλεκτρολύτες

Αν θέλετε να αποκτήσετε ένα πλεονέκτημα έναντι του απλού κλασικού νερού για να θεραπεύσετε το hangover, μπορείτε να στραφείτε στα μη ανθρακούχα αθλητικά ποτά που περιέχουν ηλεκτρολύτες, όπως νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Μπορείτε να τα βρείτε σε όλα τα περίπτερα και έχουν δημιουργηθεί για γρήγορη και άμεση ενυδάτωση.

Αν δεν θέλετε να πιείτε αθλητικό ποτό, πιείτε απλά νερό και καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ηλεκτρολύτες, όπως για παράδειγμα οι μπανάνες, το σπανάκι και τα αμύγδαλα. Αναζητήστε επίσης τροφές πλούσιες σε νερό, όπως τα αγγούρια και το καρπούζι.

2. Βιταμίνη Β

Ορισμένα από τα συμπτώματα του hangover προκύπτουν από την απώλεια βιταμινών του συμπλέγματος Β, τα επίπεδα των οποίων επηρεάζονται σημαντικά από τη χρήση αλκοόλ. Πρόκειται για τις βιταμίνες που είναι υπεύθυνες για την ενέργεια, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού αλλά και του νευρικού συστήματος.

Η έλλειψή τους σχετίζεται με κόπωση και χαμηλά επίπεδα ενέργειας, η οποία απαιτείται για να αποβάλλει ο οργανισμός το αλκοόλ. Εξαιρετικές τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες Β, είναι τα αβγά.

3. Φαγητά πλούσια σε σάκχαρα και υδατάνθρακες

Το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, κάτι που συμβάλει στην κόπωση και την αδυναμία, συχνά συμπτώματα της μέθης. Μπορεί επίσης να εξηγήσει γιατί το πρωινό με τοστ και μέλι θεωρείται από καιρό ως φυσική θεραπεία του hangover.

Αναζητήστε φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες και σάκχαρα, τα οποία θα σας προσφέρουν άμεσα ενέργεια.

Σε αντίθεση με μια αρκετά δημοφιλή θεωρία, τα λιπαρά τρόφιμα δεν θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε το hangover. Το λίπος δεν πρόκειται να απορροφήσει το αλκοόλ, αφού έχει ήδη περάσει στο συκώτι σας.

Οι ειδικοί προτείνουν επίσης μια λαχταριστή κοτόσουπα. Είναι ενυδατική, προσφέρει πρωτεΐνη, ενώ οι βιταμίνες και τα ανόργανα άλατα από το σέλινο και τα καρότα θα αναπληρώσουν συστατικά που χάνονται εξαιτίας της κατανάλωσης αλκοόλ. Αν της προσθέσετε και κάποιο είδους ζυμαρικού (φιδέ, νουντλς κ.ά.) ή ρυζιού, τότε ακόμη καλύτερα, καθώς θα έχετε και υδατάνθρακες για ενέργεια.

4. Αντιφλεγμονώδη φάρμακα

Μια ακόμη συνέπεια της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ είναι ο πόνος. Ο λόγος είναι πως όσο πίνετε, ο οργανισμός σας απελευθερώνει κυτοκίνες, πρωτεΐνες που προορίζονται για να βοηθήσουν το σώμα να ανακάμψει, αλλά ταυτόχρονα ενισχύουν τα συμπτώματα του hangover.

Χρησιμοποιήστε κάποιο μη συνταγογραφούμενο αντιφλεγμονώδες αναλγητικό. Θα σας βοηθήσει με τον πονοκέφαλο και με το συνολικό αίσθημα πόνου. Το μόνο αρνητικό είναι πως έρευνες έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα φάρμακα θα μπορούσαν να προκαλέσουν στομαχικό ερεθισμό, οπότε παραλείψτε τα εάν έχετε στομαχόπονο.

Οι ειδικοί σημειώνουν ακόμη καλό θα είναι να αποφύγετε τα φάρμακα με παρακεταμόλη. Όπως και το αλκοόλ, η παρακεταμόλη μεταβολίζεται στο ήπαρ και -σε σπάνιες περιπτώσεις- θα μπορούσε να έχει τοξικές επιδράσεις εάν λάβετε υψηλή δόση και υπάρχει ήδη αρκετό αλκοόλ στον οργανισμό σας.

5. Τζίντζερ για το στομάχι

Πολλοί γιατροί και διατροφολόγοι συμφωνούν ότι το τζίντζερ είναι μια από τις καλύτερες φυσικές θεραπείες για την ανακούφιση των στομαχικών διαταραχών. Μπορείτε να απολαύσετε αυτή την υπερτροφή με πολλούς τρόπους. Για να καταπραΰνετε το «χαλασμένο στομάχι», δοκιμάστε να παρασκευάσετε τσάι με τζίντζερ ή απλώς να φάτε φρέσκο τζίντζερ. Εδώ μπορείτε να βρείτε κι άλλες φυσικές θεραπείες για την αντιμετώπιση του στομαχόπονου.

6. Γυμναστική

Εάν καταφέρετε να βρείτε τη δύναμη, η άσκηση χαμηλής έως μέτριας έντασης, σε συνδυασμό με κατανάλωση νερού, είναι μία από τις καλύτερες θεραπείες του hangover επειδή αυξάνει τη ροή οξυγόνου στον εγκέφαλο, αλλά και τις ορμόνες που τονώνουν τη διάθεση και υποστηρίζουν τα επίπεδα ενέργειας. Επίσης, συμβάλλει στην κάθαρση των τοξινών από το σώμα.

7. Ύπνος

Πρόκειται για μία από τις πιο επανορθωτικές θεραπείες για το hangover και είναι εξαιρετικά απλή. Απλώς κοιμηθείτε περισσότερο. Πιστεύεται ότι πολλά από τα συμπτώματα hangover οφείλονται στον κακό ύπνο, καθώς εκτός των άλλων το αλκοόλ διαταράσσει τον κιρκάδιο ρυθμό σας και αποτρέπει μέρος του κρίσιμου ύπνου REM.

Χρήσιμα Άρθρα

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks