18 Μαΐου 2024
24.6 C
Athens

Πρωϊνός περίπατος – Βάλτε τον στη ζωή σας και θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα


Είναι λογικό, όταν ξυπνάτε το πρωί, η σωματική άσκηση να μην είναι η πρώτη σας προτεραιότητα. Ωστόσο, το να ξεκινάτε τη μέρα σας με μια βόλτα, είτε αυτή είναι ένας περίπατος στη γειτονιά σας, είτε η καθημερινή σας μετακίνηση στη δουλειά, έχει τεράστια οφέλη για την υγεία. Παρακάτω, απαριθμούμε 10 λόγους, που θα σας παροτρύνουν, να εισάγετε το περπάτημα στην καθημερινή σας ρουτίνα.

  1. Energy boost

Το να ξεκινήσετε τη μέρα σας με μια βόλτα θα σας δώσει περισσότερη ενέργεια κατά την διάρκεια της ημέρας. Μάλιστα, η ενέργειά σας αυξάνεται ακόμα παραπάνω, αν η βόλτα σας γίνεται σε εξωτερικό χώρο. Μελέτες δείχνουν ότι οι ενήλικες που περπάτησαν για 20 λεπτά σε εξωτερικούς χώρους είχαν περισσότερη ζωτικότητα και ενέργεια από εκείνους, που περπάτησαν για 20 λεπτά σε εσωτερικούς χώρους. Επιπλέον, μια μικρή μελέτη, που διεξήχθει μεταξύ γυναικών με έλλειψη ύπνου, διαπίστωσε ότι ένα 10λεπτο περπάτημα σε σκάλες ήταν πιο δυναμωτικό από ένα φλιτζάνι καφέ. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα χρειαστείτε ένα πρωινό boost ενέργειας ή θα αισθανθείτε κουρασμένοι όταν ξυπνήσετε, δοκιμάστε να κάνετε μια βόλτα.

  1. Βελτιώνει τη διάθεσή σας

Υπάρχουν επίσης φυσιολογικά οφέλη από το περπάτημα το πρωί. Μια βόλτα μπορεί να βοηθήσει:

  • στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης
  • την τόνωση της διάθεσης
  • την μείωση του άγχους
  • την μείωση της κούρασης
  • και την ανακούφιση των συμπτωμάτων κατάθλιψης ή ακόμα και τον περιορισμό του κινδύνου για κατάθλιψη

Για καλύτερα αποτελέσματα, δοκιμάστε να περπατάτε για 20 έως 30 λεπτά τουλάχιστον 5 ημέρες την εβδομάδα.

  1. Ολοκληρώνει τη φυσική σας δραστηριότητα για την ημέρα

Ένα πλεονέκτημα του πρωινού περπατήματος είναι ότι θα ολοκληρώσετε τη σωματική σας δραστηριότητα για την ημέρα – προτού σας εκτροχιάσει οποιαδήποτε άλλη οικογενειακή ή επαγγελματική υποχρέωση. Οι γιατροί συνιστούν ότι οι υγιείς ενήλικες θα πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 150 έως 300 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης την εβδομάδα. Προσπαθήστε να ολοκληρώσετε έναν περίπατο 30 λεπτών 5 πρωινά την εβδομάδα, για να καλύψετε αυτές τις απαιτήσεις.

  1. Συμβάλλει στην απώλεια βάρους

Το περπάτημα το πρωί μπορεί θα σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Το περπάτημα με μέτριο ρυθμό για 30 λεπτά δύναται να κάψει έως και 150 θερμίδες. Σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή και άσκηση, θα επιτύχετε τους στόχους σας.

  1. Πρόληψη ή διαχείριση παθήσεων υγείας

Το περπάτημα μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης του ανοσοποιητικού σας, καθώς και την πρόληψη και τη διαχείριση διαφόρων παθήσεων. Μελέτες δείχνουν ότι το περπάτημα για 30 λεπτά την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά 19%. Εάν ζείτε με διαβήτη, το περπάτημα συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας. Μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να αυξήσετε τη διάρκεια της ζωής σας και να μειώσετε τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένους τύπους καρκίνου.

  1. Δυναμώστε τους μυς

Το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των μυών στα πόδια σας. Για καλύτερα αποτελέσματα, περπατήστε με μέτριο έως γρήγορο ρυθμό. Προσπαθήστε να αλλάξετε τη ρουτίνα σας και να ανεβείτε σκάλες, να επιλέξετε ανηφορικές και κατηφορικές διαδρομές ή να περπατήσετε με κλίση στον διάδρομο. Προσθέστε ασκήσεις ενδυνάμωσης ποδιών, όπως καθίσματα και προβολές, αρκετές φορές την εβδομάδα για πιο άμεσα αποτελέσματα.

  1. Βελτιώνει τη διανοητική διαύγεια

Μια πρωινή βόλτα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διανοητικής διαύγειας και της ικανότητάς σας να παραμένετε συγκεντρωμένοι κατά την διάρκεια της ημέρας. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι μεταξύ των ηλικιωμένων, εκείνοι που ξεκίνησαν τις μέρες τους με μια πρωινή βόλτα βελτίωσαν τη γνωστική τους λειτουργία, σε σύγκριση με αυτούς που παρέμειναν καθιστικοί. Το περπάτημα μπορεί, επίσης, να σας βοηθήσει να σκεφτείτε πιο δημιουργικά. Η έρευνα δείχνει ότι το περπάτημα ξεκλειδώνει την ελεύθερη ροή ιδεών, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να λύσετε τα προβλήματα σας καλύτερα από ό,τι αν κάθεστε ή παραμένετε παθητικοί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν περπατάτε σε εξωτερικούς χώρους.

  1. Σας βοηθάει να κοιμηθείτε το βράδυ

Το πρωινό περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα το βράδυ. Μια μικρή μελέτη του 2017 παρατήρησε ενήλικες ηλικίας 55 έως 65 ετών, που αντιμετώπιζαν δυσκολία να κοιμηθούν τη νύχτα ή έπασχαν από ήπια αϋπνία. Όσοι ασκούνταν το πρωί είχαν καλύτερη ποιότητα βραδινού ύπνου. 

  1. Προλαβαίνετε την αφόρητη ζέστη

Ένα πλεονέκτημα του πρωινού περπατήματος το καλοκαίρι είναι ότι θα μπορείτε να ασκηθείτε πριν κάνει πολύ ζέστη έξω. Φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό, για να παραμένετε ενυδατωμένοι πριν και μετά την προπόνησή σας. 

  1. Κάντε πιο υγιεινές επιλογές κατά τη διάρκεια της ημέρας

Το πρωινό περπάτημα σας προδιαθέτει να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μετά τη βόλτα σας, μπορεί να νιώθετε περισσότερη ενέργεια και λιγότερη έλλειψη ύπνου. Αντίστοιχα, όταν πέφτει η ενέργειά σας ή είστε κουρασμένοι, είναι πιο πιθανό να αναζητήσετε για ανθυγειινά σνακ ή ενεργειακά ποτά. Αντιθέτως, το πρωινό περπάτημα μπορεί να σας προτρέψει να επιλέξετε ένα υγιεινό γεύμα ή σνακ το απόγευμα.

 

Κάντε το μέρος της ρουτίνας σας

Ετοιμάστε τα αθλητικά σας ρούχα από το προηγούμενο βράδυ. Αφήστε τις κάλτσες και τα αθλητικά σας παπούτσια στην πόρτα, για να μην χρειάζεται να τα ψάχνετε το πρωί. Προσπαθήστε να ρυθμίσετε το ξυπνητήρι σας 30 λεπτά νωρίτερα, ώστε να μπορείτε να περπατήσετε τουλάχιστον 20 λεπτά το πρωί. Αναζητήστε ένα μονοπάτι κοντά στο σπίτι σας ή απλώς περπατήστε στη γειτονιά. Βρείτε έναν φίλο ή συνάδελφο, για να περπατήσετε μαζί. Η συνομιλία και η συνεργασία θα σας δώσουν κίνητρο. Εάν δεν έχετε πολύ χρόνο το πρωί, σκεφτείτε να κάνετε το περπάτημα μέρος της διαδρομής σας προς τη δουλειά. Εάν δεν μπορείτε να περπατήσετε μέχρι τη δουλειά, δοκιμάστε να κατεβείτε από το λεωφορείο μια ή δύο στάσεις νωρίτερα και διανύστε την υπόλοιπη απόσταση με τα πόδια. Εναλλακτικά, σταθμεύστε πιο μακριά από το γραφείο σας, για να μπορέσετε να περπατήσετε από το αυτοκίνητό σας.

Πρέπει να περπατάτε πριν ή μετά το πρωινό;

Εάν περπατάτε το πρωί, μπορεί να αναρωτιέστε αν το περπάτημα πριν ή μετά το πρωινό έχει σημασία και αν θα σας βοηθήσει σε περίπτωση, που επιθυμείτε να χάσετε κιλά. Τα επιστημονικά πορίσματα δεν είναι ξεκάθαρα ως προς το εάν η παράλειψη του πρωινού θα αυξήσει ή όχι τον μεταβολισμό σας ή αν θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος πιο γρήγορα. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση σε κατάσταση νηστείας (πριν από το πρωινό) βοηθά το σώμα σας να κάψει περισσότερο λίπος. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερες μελέτες. Εν τω μεταξύ, εξαρτάται και από το σώμα σας. Μπορεί να αισθάνεστε καλά κάνοντας μια βόλτα νηστικοί ή μπορεί να διαπιστώσετε ότι αισθάνεστε καλύτερα τρώγοντας ένα μικρό σνακ, όπως μια μπανάνα ή ένα smoothie φρούτων, πριν βγείτε για τη βόλτα σας. Σε κάθε περίπτωση, μετά την άσκηση, φροντίστε να τρώτε ένα υγιεινό πρωινό και να πίνετε άφθονο νερό.

Το συμπέρασμα

Το να ξεκινάτε τη μέρα σας με έναν σύντομο περίπατο προσφέρει μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Θα νιώθετε περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα δείτε τη διάθεση και τη διανοητική σας διαύγεια να βελτιώνονται και θα κοιμάστε καλύτερα τη νύχτα. Φροντίστε να κάνετε τις διατάσεις σας πριν και μετά τη βόλτα σας και να πίνετε άφθονο νερό, για να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Εάν έχετε περισσότερες ερωτήσεις, απευθυνθείτε στο γιατρό σας πριν υιοθετήσετε αυτή τη νέα συνήθεια.

Επιμέλεια: Ηλιάνα Θεοδωρίδου




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks