21 Μαΐου 2024
22.4 C
Athens

Πράσινο τσάι: 10 οφέλη για την υγεία


Όντας παγκόσμια ημέρα τσαγιού αξίζει να αναφέρουμε ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της γνωστικής λειτουργίας, στη διατήρηση του μέτριου βάρους και να προσφέρει κάποια προστασία κατά το καρκίνο.

Θεωρείται ένα από τα πιο υγιεινά ροφήματα στον πλανήτη.

Εδώ είναι 10 πιθανά οφέλη του πράσινου τσαγιού για την υγεία.

1. Περιέχει φυτικές αντιοξειδωτικές ενώσεις

Το πράσινο τσάι περιέχει ένα είδος πολυφαινόλης που ονομάζεται κατεχίνη. Οι κατεχίνες είναι αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη της κυτταρικής βλάβης και παρέχουν αρκετά οφέλη για την υγεία.

Η πιο γνωστή και άφθονη κατεχίνη στο τσάι είναι η επιγαλλοκατεχίνη-3-γαλλική (EGCG), για την οποία η έρευνα έχει βρει ότι μπορεί να εμπλέκεται στη βελτίωση διαφόρων καταστάσεων υγείας ή δεικτών ασθενειών.

Το πράσινο τσάι έχει αντιοξειδωτικά πολυφαινόλης, συμπεριλαμβανομένης μιας κατεχίνης που ονομάζεται EGCG. Αυτά τα αντιοξειδωτικά θα μπορούσαν να έχουν διάφορες ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

2. Μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία

Μια ερευνητική εργασία του 2017 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να ωφελήσει τη γνωστική λειτουργία, τη διάθεση και τη λειτουργία του εγκεφάλου, πιθανώς λόγω των ενώσεων του πράσινου τσαγιού όπως η καφεΐνη και η L-θεανίνη.

Μια μελέτη του 2020 πρότεινε επίσης ότι το πράσινο τσάι συνδέεται με 64% μικρότερες πιθανότητες γνωστικής εξασθένησης σε ενήλικες μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας. Απαιτούνται περισσότερες μελέτες σε ανθρώπους για να διερευνηθεί περαιτέρω αυτό το αποτέλεσμα.

3. Θα μπορούσε να βοηθήσει στην καύση λίπους

Πράσινο τσάι: 10 οφέλη για την υγεία

Μια ανασκόπηση του 2022 διαπίστωσε ότι η ικανότητα του πράσινου τσαγιού να επηρεάζει θετικά τον μεταβολισμό σας, ενισχύεται όταν συνδυάζεται με αερόβια άσκηση ή άσκηση με αντίσταση.

Τούτου λεχθέντος, το National Institutes of Health Office of Dietary Supplements αναφέρει ότι ενώ ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν την ικανότητα του πράσινου τσαγιού να βελτιώνει την διάσπαση του λίπους, η συνολική του επίδραση στην απώλεια βάρους είναι πιθανόν μικρή.

4. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου

Αν και τα στοιχεία είναι ανάμεικτα και ασυνεπή, η έρευνα έχει συνδέσει την κατανάλωση πράσινου τσαγιού με μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου, όπως ο καρκίνος του πνεύμονα ή ο καρκίνος των ωοθηκών.

Μια ανασκόπηση του 2020 διαπίστωσε ότι ενώ η πειραματική έρευνα δείχνει μια μέτρια ευεργετική επίδραση, οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε καμία σταθερή επίδραση του πράσινου τσαγιού στη συνολική πιθανότητα καρκίνου. Απαιτείται πρόσθετη έρευνα υψηλής ποιότητας.

5. Μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από τη γήρανση

Μελέτη του 2020 έδειξε ότι το πράσινο τσάι συνδέθηκε με χαμηλότερα επίπεδα ορισμένων δεικτών που σχετίζονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ σε άτομα χωρίς τρέχοντα, γνωστά γνωστικά προβλήματα. Ενώσεις όπως το EGCG και η L-θεανίνη μπορεί να ευθύνονται.

Ωστόσο, μια μελέτη του 2023 ανέφερε ότι η υπερβολική κατανάλωση, 13 φλιτζάνια ή περισσότερα την ημέρα (όλα τα είδη τσαγιού), θα μπορούσε να αυξήσει την πιθανότητα της νόσου του Αλτσχάιμερ,αλλά απαιτούνται περισσότερες κλινικές μελέτες για να διευκρινιστεί οποιαδήποτε επίδραση

6. Βοηθάει στη στοματική υγεία

Μια ανασκόπηση μελετών του 2021 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού ή η χρήση εκχυλίσματος του, βοηθάει στην καλύτερη στοματική υγεία.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας δεν εξέτασε ανθρώπους. Ενώ τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα, χρειάζεται περισσότερη κλινική έρευνα.

7. Βοηθάει στη διαχείριση σακχάρου στο αίμα

Μια ανασκόπηση του 2020 διαπίστωσε ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σακχάρου στο αίμα βραχυπρόθεσμα, αλλά δεν φαίνεται να έχει επίδραση στο σάκχαρο του αίματος ή στην ινσουλίνη μακροπρόθεσμα.

Μια μελέτη του 2021 σε ενήλικες Κινέζους πρότεινε επίσης 10% χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου από διαβήτη τύπου 2 για όσους το πίνουν καθημερινά, όμως άλλες ανασκοπήσεις δεν βρήκαν κάποια συσχέτιση, επομένως τα ευρήματα είναι ασαφή. 

Πράσινο τσάι: 10 οφέλη για την υγεία

10. Επομένως ενισχύει τη μακροζωία 

Το πράσινο τσάι μπορεί να έχει προστατευτικές ενώσεις κατά του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων, οι οποίες βοηθούν να ζήσετε περισσότερο. Έρευνα από την Ιαπωνία διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν πέντε φλιτζάνια ή περισσότερα την ημέρα είχαν μικρότερες πιθανότητες θανάτου κατα 62% από οποιαδήποτε αιτία σε σχέση με όσους έπιναν ένα φλιτζάνι ή λιγότερο (ακόμη και μεταξύ των ατόμων που είχαν έμφραγμα).

Συχνές ερωτήσεις

Τι θα συμβεί αν πίνω κάθε μέρα;

Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να απολαμβάνουν καθημερινά πράσινο τσάι ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Αν και τα στοιχεία είναι ανάμεικτα, οι μελέτες φαίνεται να δείχνουν οφέλη για την υγεία με τρία έως πέντε φλιτζάνια που καταναλώνονται καθημερινά.

Ποιο είναι το κύριο όφελος του;

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στην πρόληψη ή την αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης και να υποστηρίξουν τη συνολική υγεία σας. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση ορισμένων δεικτών φλεγμονής που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης. Επίσης, έχει κάποιες ιδιότητες που βοηθούν στην προστασία από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις.

Πόσο πρέπει να πίνετε την ημέρα;

Πράσινο τσάι: 10 οφέλη για την υγεία

Είναι καλό για την υγεία σας να πίνετε 1-3 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα. Λάβετε υπόψη ότι το μεγαλύτερο μέρος του πράσινου τσαγιού περιέχει καφεΐνη, εκτός εάν είναι ντεκαφεϊνέ, επομένως δεν συνιστάται η κατανάλωση περισσότερων από 6-8 φλιτζανιών ημερησίως.

Το πράσινο τσάι μειώνει το λίπος στην κοιλιά;

Ορισμένα αποδεικτικά στοιχεία που βασίζονται στην έρευνα που προτείνει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού λίπους, συμπεριλαμβανομένης της κοιλιάς. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες καλά ελεγχόμενες μελέτες σε ανθρώπους για να δείξουν μια σχέση αιτίου-αποτελέσματος.

Η κατώτατη γραμμή

Το πράσινο τσάι έχει μια σειρά από πιθανά οφέλη για την υγεία.

Μπορεί να θέλετε να κάνετε το πράσινο τσάι ένα τακτικό μέρος του τρόπου ζωής σας με τρόπο που να ανταποκρίνεται στους προσωπικούς σας στόχους υγείας και τις γευστικές σας προτιμήσεις.

Άρθρα Διατροφής

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks