16 Ιουνίου 2024
29.4 C
Athens

Καθημερινές συνήθειες, που προκαλούν δυσκοιλιότητα


Το καθαρτικό δεν είναι πάντα η απάντηση για την αποκατάσταση της φυσιολογικής λειτουργίας του πεπτικού σας συστήματος. Υπάρχουν πολλές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, οι οποίες βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Μερικές είναι απλές, όπως η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών και η καλή ενυδάτωση του οργανισμού. Άλλες πάλι χρειάζονται λίγο περισσότερη προσπάθεια και επιμονή, ειδικά όταν δεν είστε σίγουροι για την ακριβή αιτία της δυσκοιλιότητάς σας.

Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε καθημερινά πράγματα, που, σύμφωνα με τους διαιτολόγους, θα μπορούσαν εν αγνοία σας να προκαλούν ή να επιδεινώνουν την καλή  λειτουργία του εντέρου, καθώς και απλούς τρόπους για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

  1. Δεν ενυδατώνεστε αρκετά

Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά μερικές φορές οι πιο σαφείς αιτίες παραβλέπονται. Η κατανάλωση πολύ λίγων υγρών μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Αυτό σημαίνει ότι το νερό είναι το κλειδί για τη σωστή πέψη, επειδή διασφαλίζει την ομαλή κίνηση της τροφής, που έχετε χωνέψει, μέσα στα έντερά σας. Αντίστοιχα, μεγάλη σημασία εχει και η περιεκτικότητα της τροφής σας σε νερό. Με απλά λόγια, η κατανάλωση άφθονων τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη (αλλά και την ανακούφιση) της δυσκοιλιότητας.

2.Κατανάλωση αλκοολούχων ποτών

Η μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν τη δυσκοιλιότητα, καθώς το αλκοόλ δρα ως ήπιο διουρητικό. Οι ειδικοί συνιστούν να πίνετε ένα ποτήρι απλό ή ανθρακούχο νερό μετά από κάθε αλκοολούχο ποτό. Στη περίπτωση που δεν έχετε κενώσεις για μέρες, παραλείψτε εντελώς το αλκοόλ υπέρ του χυμού ή του νερού.

3. Εργάζεστε καθημερινά μπροστά από τον υπολογιστή

Ακόμα κι αν η σωματική άσκηση είναι κομμάτι της καθημερινότητάς σας, αν η δουλειά σας και κατ’επέκταση το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σας είναι καθιστικό, το γαστρεντερικό σας σύστημα δεν θα έχει τη βέλτιστη κινητικότητα. Προσπαθήστε να κάνετε μικρά διαλείμματα και να συμπληρώνετε τουλάχιστον πέντε λεπτά κίνησης για κάθε ώρα, που κάθεστε μπροστά από τον υπολογιστή σας.

4. Ανεπαρκής σωματική δραστηριότητα

Και πάλι, η άσκηση είναι ένα εξαιρετικά κρίσιμο κομμάτι της υγειούς λειτουργίας του εντέρου. Η σωματική άσκηση συμβάλλει στη μείωση της ποσότητας του υγρού, που απορροφάται από τα κόπρανα σας, καθιστώντας ευκολότερες τις κενώσεις. Επιπλέον, η αύξηση του ρυθμού της καρδιάς και της αναπνοής κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των συσπάσεων του εντέρου, διευκολύνοντας περαιτέρω μετακίνηση των κοπράνων έξω από το σύστημά σας.

5. Έντονη σωματική δραστηριότητα, η οποία σας κάνει να ιδρώνετε

Τούτου λεχθέντος, ορισμένες από τις σωματικές δραστηριότητες, που μπορούν να παίξουν βοηθητικό ρόλο στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, δύναται να είναι μια ύπουλη αιτία της δυσκοιλιότητας, όταν υπάρχει υπερβολική εφίδρωση. Αυτό είναι πιο συχνό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ή στα ζεστά κλίματα. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν μπικράμ γιόγκα, περπάτημα σε υψηλή θερμοκρασία ή υγρασία και γενικά κάθε είδους σωματική άσκηση, η οποία προκαλεί υπερβολική εφίδρωση. Γιατί, όμως, έχει σημασία η εφίδρωση; Επειδή η απώλεια σωματικού νερού μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε ήπια αφυδάτωση και δυσκοιλιότητα, αν δεν αναπληρώσετε τις απώλειες σωματικών υγρών. Έτσι, επιστρέφοντας στην πρώτη πρόταση, βεβαιωθείτε ότι παραμένετε ενυδατωμένοι όλη την ημέρα, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της σωματικής σας άσκησης.

6. Πάρα πολύ άγχος

Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι υπάρχει μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Όταν είστε στρεσαρισμένοι, το σώμα σας τείνει να ανακατευθύνει την προσοχή του σε πιο «βασικές λειτουργίες επιβίωσης» καθώς και να προκαλεί δυνητικές διαταραχές στη λειτουργία του εντέρου, που μπορεί να οδηγήσουν σε δυσκοιλιότητα. Αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε, αλλά είναι ιδιαίτερα συχνό σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

7. Χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών

Οι φυτικές ίνες είναι το δύσπεπτο τμήμα των υδατανθράκων, που σημαίνει ότι τις αποβάλλετε. Η διατροφή εκείνων που καταναλώνουν συχνά γρήγορο φαγητό ή γεύματα, που τρώγονται εύκολα, τείνουν να έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι καλύτερες πηγές φυτικών ινών στη διατροφή μας, επομένως εάν λείπουν, είναι πιθανό να συμβάλλουν στη δυσκοιλιότητα. Η κατανάλωση φυτικών ινών συνεισφέρει στον σωστό όγκο των κοπράνων και θα ενισχύσει το έντερο, βοηθώντας έτσι στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

8.Υπερβολική πρόσληψη φυτικών ινών σε σύντομο χρονικό διάστημα

Ωστόσο, ούτε οι υπερβολές σας κάνουν καλό! Το μυστικό για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι η ισορροπία. Ενώ οι φυτικές ίνες μπορεί να είναι εξαιρετικές για την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα, η υπερβολικά γρήγορη πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί, επίσης, να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα. Εάν το έντερο δεν έχει συνηθίσει σε τόσες πολλές φυτικές ίνες, δεν έχει αναπτύξει την ικανότητα να χρησιμοποιεί τη δύναμη, που απαιτείται, για να μετακινήσει την αυξημένη ποσότητα κοπράνων μέσω του συστήματός σας. Για το λόγο αυτό συνιστάται η πρόσληψη φυτικών ινών να μην αυξάνεται περισσότερο από πέντε γραμμάρια κάθε λίγες μέρες. Εάν ακολουθείτε μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες για μεγάλο χρονικό διάστημα και είστε επαρκώς ενυδατωμένοι και δραστήριοι, με χαμηλά επίπεδα στρες, θα μπορούσατε να δοκιμάσετε μια ελαφριά μείωση της πρόσληψης φυτικών ινών σας, για να δείτε εάν βελτιώνει τα συμπτώματά σας.

Επιμέλεια κειμένου: Ηλιάνα Θεοδωρίδου




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks