15 Απριλίου 2024
20.7 C
Athens

Καφές: Τι γίνεται αν πιεις με άδειο στομάχι


Στην Ελλάδα το πρωινό δεν είναι τόσο διαδεδομένο. Για τους περισσότερους, ο καφές είναι το μοναδικό τους πρωινό. Δεν είναι όμως πάντα σωστό. Τι μπορεί να πάθει άραγε το σώμα μας αν πιούμε καφέ με άδειο στομάχι;

Δεν υπάρχει μια ενιαία απάντηση για όλους. Το σώμα του καθενός αντιδρά διαφορετικά σε ορισμένα τρόφιμα ή αφεψήματα. Έρευνα όμως έχει δείξει κάποιες θετικές και κάποιες αρνητικές παρενέργειες της κατανάλωσης καφέ με άδειο στομάχι.

«Ο καφές δεν είναι μόνο όξινος, αλλά σκληρός για το στομάχι σου το πρωί. Κυριολεκτικά οδηγεί το σώμα σου σε μια αντίδραση στρεσογόνα, εκτοξεύει κορτιζόλη και σε βάζει σε ένα είδος κατάστασης μάχης», λέει η Ολίβια Χέντλουντ, διατροφοθεραπεύτρια. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι δεν υπάρχουν πολλές έρευνες που να συνδέουν τα πεπτικά προβλήματα με τον καφέ για όποιον δεν έχει προηγούμενη πάθηση υγείας. Ωστόσο, εμείς σήμερα θα δούμε σε γενικές γραμμές τι μπορεί να προκαλέσει η κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι στα άτομα που έχουν ευαισθησία.

Καφές με άδειο στομάχι

Μπορεί να προκαλέσει πεπτικά προβλήματα

Εάν συνηθίζεις να πίνεις καφέ με άδειο στομάχι, μπορεί να έχεις νιώσει μια κατάσταση καούρας και αύξησης του γαστρικού οξέος που ακολουθεί.

Αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε άτομα που αντιμετωπίζουν εντερικές διαταραχές όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή σε άτομα που έχουν γενικώς ευαισθησία στον καφέ. Οι ειδικοί πάντως υποστηρίζουν ότι αν αντιμετωπίζεις καούρα ή δυσπεψία συχνά, η κατάσταση αυτή θα επιδεινώνεται με την κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι.

Εάν αντιμετωπίζεις προβλήματα όπως παλινδρόμηση οξέος, ειδικά το πρωί, καλό είναι να δοκιμάσεις κάποιες εναλλακτικές λύσεις αντί του καφέ. Το πράσινο τσάι είναι λιγότερο όξινο από τον καφέ και μπορεί να είναι λιγότερο ερεθιστικό για το στομάχι σου.

Αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης του στρες

Μια κοινή άποψη για την κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι είναι ότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα των ορμονών σου, ειδικά τα επίπεδα κορτιζόλης. Αλλά αυτό δεν είναι τόσο αρνητικό όσο μπορεί να πιστεύεις.

Η κορτιζόλη είναι μια ορμόνη του στρες που παράγεται από τα επινεφρίδια σας και ρυθμίζει το μεταβολισμό, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την αρτηριακή πίεση. Ανεβαίνει και πέφτει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και όταν κοιμάσαι.

Εάν τα επίπεδα κορτιζόλης σου είναι υψηλά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης τύπου 2, αλλά η τακτική κατανάλωση καφέ δεν έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει χρονίως την παραγωγή κορτιζόλης χρόνια.

Εάν πίνεις καφέ με άδειο στομάχι, τα επίπεδα κορτιζόλης σου μπορεί να εμφανίσουν αύξηση και, ανάλογα με τα επίπεδα των ορμονών σου, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει πρόσθετο άγχος το πρωί. Ωστόσο, γενικά, δεν πρέπει να είναι κάτι ανησυχητικό για σένα.

Μπορεί να αυξηθεί το σάκχαρο στο αίμα σου

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Nutrition τον Ιούνιο του 2020 έδειξε ότι το πρωινό σου φλιτζάνι καφέ μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου. Αντίθετα, τα άτομα που έτρωγαν πρωινό δεν παρουσίασαν σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.

Ενώ ο καφές είναι γενικά το στοιχείο που μας βοηθά να ξυπνήσουμε, η κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι μπορεί να βλάψει την ανοχή στη γλυκόζη, που είναι η ικανότητα του σώματός σου να ελέγχει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Εάν ο καφές είναι το πρώτο πράγμα που καταναλώνεις το πρωί, αυτή σου η συνήθεια μπορεί να παραμορφώσει την ανοχή σου στη γλυκόζη, επηρεάζοντας τον μεταβολισμό σου. Τότε, μια κακή μεταβολική κατάσταση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Η Ολίβια Χέντλουντ εξηγεί, επίσης, ότι αυτή η εκτόξευση κορτιζόλης με τον πρωινό καφέ είναι που προκαλεί νευρικότητα και τρέμουλο, καθώς και αυτό το σούπερ συναίσθημα όπου νιώθουμε ότι μπορούμε να κατακτήσουμε τον κόσμο. Κάτι άλλο που μπορεί να προκαλέσει η συνήθεια αυτή είναι ορμονικά προβλήματα, όπως η ακμή.

«Συνήθιζα να πίνω πολλά φλιτζάνια καφέ με άδειο στομάχι, να νιώθω ότι ήμουν στην κορυφή του κόσμου. Ωστόσο, είχα πολλά ορμονικά προβλήματα, όπως ακμή, και αναρωτιόμουν γιατί» είπε η διατροφολόγος. «Είναι επειδή το σώμα σας είναι στρεσαρισμένο. Φάτε κάτι ελαφρύ πριν πιείτε καφέ, βάλτε το στόχο. Σας υπόσχομαι ότι θα παρατηρήσετε διαφορά» πρόσθεσε.

 

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks