15 Ιουλίου 2024
34.4 C
Athens

Διατροφή: Ποιες τροφές βοηθούν στην ινομυαλγία


Η ινομυαλγία είναι ένα σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από διάχυτο μυοσκελετικό πόνο, διάχυτη ευαισθησία αλλά και άλλα γενικά συμπτώματα όπως διαταραχή του ύπνου και του συναισθήματος. Η κατάλληλη διατροφή σίγουρα βοηθά.  Για παράδειγμα, να μειώσετε τη ζάχαρη και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Αν και δεν υπάρχει κάποια “μαγική” τροφή που θα αποτρέψει τις εξάρσεις της ινομυαλγίας, μερικές διατροφικές βελτιώσεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα συμπτώματα.

“Με την ινομυαλγία, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι να βελτιώσετε τη συνολική υγεία και την ευημερία σας”, λέει η Lynne Matallana, ιδρύτρια και πρώην πρόεδρος του National Fibromyalgia Association στις ΗΠΑ. Το να ακολουθείς μια θρεπτική δίαιτα είναι ένα μεγάλο μέρος αυτού.

Ινομυαλγία: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε

Απολαύστε φρούτα και λαχανικά σε αφθονία

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι συνήθως χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά. Αυτά είναι καλά νέα για όποιον προσπαθεί να διατηρήσει ένα υγιές βάρος, ή ζει με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή έχει μια αυτοάνοση διαταραχή: όλα αυτά είναι κοινά μεταξύ των ατόμων με ινομυαλγία. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, τα φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά γενικά δεν περιέχουν τα πρόσθετα που μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ινομυαλγίας.

“Τα συντηρητικά και οι χρωστικές τείνουν να έχουν αρνητική επίδραση σε ένα άτομο με ινομυαλγία. Η κατανάλωση περισσότερων φυσικών τροφών είναι πολύ σημαντική”, λέει η Matallana.

Αναζητήστε τροφές που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Το “καλό” λίπος στα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους πιστεύεται ότι έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, σύμφωνα με τον δρ. Jeffrey Thompson, φυσίατρο και ειδικό στην αθλητική ιατρική στην Mayo Clinic. Αν και οι έρευνες για τη σύνδεση αυτή δεν είναι οριστικές, υπάρχουν αυξανόμενα στοιχεία για τα αντιφλεγμονώδη οφέλη των ωμέγα-3. Και ενώ τα ωμέγα-3 μπορεί να μην προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο σε γενικές γραμμές, είναι μια άξια προσθήκη σε οποιαδήποτε διατροφή: “Μόνο και μόνο για το καλό που κάνουν στην υγεία της καρδιάς, αξίζει να τα τρώτε”, λέει ο δρ. Thompson.

Συμπεριλάβετε άπαχες πηγές πρωτεΐνης στα γεύματά σας

Η συσσώρευση περισσότερων υγιεινών πρωτεϊνών στη διατροφή σας μπορεί να εμποδίσει την αυξομείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, γεγονός που προκαλεί κόπωση.

Η κατανάλωση επαρκούς πρωτεΐνης είναι απαραίτητη για την καλή υγεία γενικά. Η επιλογή κυρίως άπαχων πρωτεϊνών (άπαχο κρέας, πουλερικά χωρίς πέτσα, ψάρια, όσπρια, tofu και edamame, ξηροί καρποί και σπόροι και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών) βοηθάει να μην τρώτε πολλά κορεσμένα λιπαρά χαμηλό. Αυτό με την σειρά του βοηθά στη διατήρηση της χοληστερόλης στο αίμα σε ένα υγιές εύρος.

Δώστε προσοχή στις επιπτώσεις της καφεΐνης

Η κόπωση είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα της ινομυαλγίας. Η καφεΐνη δεν βοηθάει στην καταπολέμηση αυτού του συμπτώματος. “Αυτό που συνηθίζουμε να κάνουμε όταν μπαίνουμε στην φάση εξάντλησης από την ινομυαλγία, είναι να… αυτοθεραπεύουμε την κατάσταση με καφεΐνη. Αυτό μας δίνει προσωρινή ώθηση, αλλά μετά έχουμε μεγάλη πτώση”, λέει η Matallana.

Μια μέτρια ποσότητα καφεΐνης καθημερινά μπορεί να μην έχει αρνητικές επιπτώσεις για τα άτομα με ινομυαλγία. Αλλά η υψηλή κατανάλωση μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, κάτι που… διαιωνίζει την κόπωση και μπορεί επίσης να προκαλέσει. Το σημαντικό είναι να γνωρίζετε πώς η πρόσληψη καφεΐνης σας επηρεάζει, ψυχικά και σωματικά.

Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα (έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, δημητριακά πρωινού και σνακ) και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκό ρύζι και τα αρτοσκευάσματα από λευκό αλεύρι) παρέχουν συνήθως μια προσωρινή αύξηση της ενέργειας που ακολουθείται από μια πτώση (παρόμοια με την καφεΐνη). Τα άτομα με ινομυαλγία συχνά εμφανίζουν γενική υπερευαισθησία. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε αυξημένη ευαισθησία σε υψηλά και χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Επίσης, τα επεξεργασμένα τρόφιμα συχνά περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη και δεν παρέχουν φυτικές ίνες και μικροθρεπτικά συστατικά.

Αποφύγετε τα τεχνητά γλυκαντικά

Εκτός από την μείωση της ζάχαρης, είναι σώφρον να αποφύγετε και τα τεχνητά γλυκαντικά, τα οποία τείνουν να είναι ακόμη πιο γλυκά από τη ζάχαρη. Τα τεχνητά γλυκαντικά δεν έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην απώλεια βάρους ή στην μείωση των χρόνιων ασθενειών. Και μερικοί διαπιστώνουν ότι η γλυκύτητα των γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων τους κάνει να λαχταρούν ακόμα περισσότερη γλυκύτητα, όχι λιγότερη.

Αντί να στραφείτε σε ζαχαρούχα τρόφιμα, δοκιμάστε να περιορίσετε την επιθυμία σας για ζάχαρη τρώγοντας μέτριες μερίδες φρέσκων φρούτων και γλυκών λαχανικών όπως γλυκοπατάτες, κολοκύθες και καρότα.

Πηγή: https://www.everydayhealth.com

 




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks