20 Ιουνίου 2024
27.5 C
Athens

Διατροφή: 14 τροφές που τονώνουν την ενέργεια μας


Η διατροφή μας πρέπει να είναι τέτοια που μας δίνει την ενέργεια που χρειαζόμαστε. Όταν αισθανόμαστε ατονία και κούραση, υπάρχουν τροφές που μπορούν να μας τονώσουν. Ποια είναι αυτά τα τρόφιμα;

Καταναλώνοντας καθημερινά μερικά από αυτά τα τρόφιμα, προσφέρετε στον εαυτό σας μια άμεση ώθηση ώστε να ανταπεξέλθετε στην ημέρα σας. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι έχετε πάντα εύκαιρα κάποια από αυτά, καθώς μπορούν να γίνουν το μικρό σας ενεργειακό μυστικό!

Διατροφή που δίνει ενέργεια

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα αποτελεί ένα από τα πιο νόστιμα και υγιεινά σνακ που μπορείτε να προσθέσετε στην διατροφή σας. Περιέχει συστατικά που ενισχύουν τη σεροτονίνη, οπότε αισθανόμαστε αμέσως πιο χαρούμενοι όταν την καταναλώνουμε. Αυτό το άμεσο ενισχυτικό διάθεσης μας βοηθάει επίσης να χαλαρώνουμε, αφού μειώνει την εξάντληση και μας βοηθά να νιώθουμε καλύτερα. Ο συνδυασμός του κακάου με τη ζάχαρη τονώνει επίσης την ενέργεια, έτσι ώστε να αισθανόμαστε δραστήριοι και σε εγρήγορση.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία ενισχύουν σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου και καταπολεμούν την εξάντληση και την κακή διάθεση. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά μειώνουν το άγχος και την κατάθλιψη, βοηθώντας έτσι άμεσα έναν άνθρωπο να νιώθει πιο χαρούμενος καταναλώνοντάς τα στην διατροφή του. Επιπλέον, τα υπόλοιπα συστατικά που περιλαμβάνονται στα λιπαρά ψάρια, προσφέρουν ενέργεια στον ανθρώπινο οργανισμό και τον βοηθούν να ανταπεξέλθει στις καθημερινές προκλήσεις. Τα λιπαρά ψάρια με τη μεγαλύτερη ενεργειακή ωφέλεια είναι ο σολομός και η πέστροφα.

Μπανάνες

Μπορεί να θεωρούμε τις μπανάνες δεδομένες καθώς πρόκειται για ένα συνηθισμένο φρούτο που υπάρχει σε κάθε σπίτι, δεν παύει όμως να είναι ένα ενισχυτικό της διάθεσής μας. Οι μπανάνες περιέχουν αρκετό κάλιο, το οποίο διατηρεί την ισορροπία των ηλεκτρολυτών στο σώμα μας. Περιέχουν επίσης βιταμίνη Β6, η οποία βοηθά στην απελευθέρωση σεροτονίνης, επηρεάζοντας άμεσα τη διάθεση μας. Η κατανάλωση μια μπανάνας προσφέρει ενέργεια και ευεξία που διαρκούν όλη την ημέρα και είναι καλή προσθήκη στην διατροφή μας.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς δεν αποτελεί μια συνηθισμένη τροφή, σίγουρα όμως μπορεί να γίνει μια από τις αγαπημένες σας, καθώς η κίτρινη αυτή σκόνη κρύβει αρκετά οφέλη. Ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη η οποία έχει αντιοξειδωτική δράση. Η αντιφλεγμονώδης αυτή ουσία βοηθά στην αντιμετώπιση αλλεργιών και παθήσεων όπως η ηπατική νόσος και ανακουφίζει ακόμα και τα συμπτώματα αρθρίτιδας. Ενισχύει επίσης τη διάθεση και αυξάνει την ενέργεια.

Ηλιόσποροι

Αν και οι νεότερες γενιές φαίνεται να έχουν… ξεχάσει αυτό το σνακ, ήρθε η ώρα να το βάλετε στη διατροφή σας. Η κατανάλωση ηλιόσπορων απελευθερώνει μαγνήσιο, το οποίο ενεργοποιεί αποτελεσματικά το σώμα. Μειώνει την κούραση και την εξάντληση και ενισχύει τη συγκέντρωση, βοηθώντας μας έτσι να παραμένουμε χαρούμενοι. Γι’ αυτό, την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε πεσμένοι και εξαντλημένοι, μασήστε μερικούς ηλιόσπορους.

Διατροφή: 14 τροφές που τονώνουν την ενέργεια μας

Μπρόκολο

Το μπρόκολο μπορεί να μην είναι από τις τροφές που θα ενθουσιάσουν τα παιδιά, ίσως και αρκετούς ενήλικες. Ωστόσο, το μπρόκολο θεωρείται ένα από τα καλύτερα τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώσετε όταν αισθάνεστε πεσμένοι, καθώς προάγει τη γενική υγεία κι ενισχύει τη διάθεση. Πλούσιο σε φυτικές ίνες, ρυθμίζει την καλή λειτουργία του εντέρου και καταπραΰνει πιθανές φλεγμονές. Περιέχει επίσης φυλλικό οξύ και βιταμίνη C, τα οποία βελτιώνουν τη διάθεση.

Πράσινο τσάι

Οι περισσότεροι από εμάς πίνουμε πράσινο τσάι επειδή βοηθά στην απώλεια βάρους. Αν και αυτό είναι μάλλον μύθος, υπάρχουν άλλοι (και επιβεβαιωμένοι) λόγοι για να το προτιμήσετε. Το πράσινο τσάι περιέχει θεανίνη, ένα φυσικό αμινοξύ που αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης και σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η θεανίνη ενισχύει την ποιότητα του ύπνου, βοηθώντας έτσι στη χαλάρωση και την ηρεμία. Με αυτό τον τρόπο καταπολεμά την κατάθλιψη, το άγχος, την αϋπνία, το στρες και την υπνηλία.

Φάκες

Το συγκεκριμένο όσπριο δεν περιέχει κάποιο ιδιαίτερο συστατικό που να επιδρά άμεσα στον εγκέφαλο, παρόλα αυτά δεν παύει να είναι μια τροφή που βοηθά στο να παραμένετε χαρούμενοι και υγιείς. Οι φακές είναι εμπλουτισμένες με θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυλλικό οξύ, τα οποία χαρίζουν ενέργεια στο σώμα μας, βοηθώντας έτσι στην άμεση βελτίωση της διάθεσης και την ενίσχυση της υγείας. Μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο για εσάς, ανάμεσα στα πολλά είδη φακής που υπάρχουν στην αγορά για τη διατροφή σας.

Διατροφή: 14 τροφές που τονώνουν την ενέργεια μας

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι ένα εξαιρετικά θρεπτικό και χορταστικό τρόφιμο, γι’ αυτό και αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στις περιπτώσεις που αισθάνεστε να εξαντλείστε από ενέργεια. Περιέχει επίσης προβιοτικά, τα οποία υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου και μειώνουν τη φλεγμονή. Έρευνες έχουν δείξει ότι η καλή υγεία του εντέρου ενισχύει τη διάθεση, οπότε η κατανάλωση γιαουρτιού μας φτιάχνει με έναν τρόπο το κέφι. Σε αυτό βοηθά φυσικά και η πολύ νόστιμη γεύση του.

Κινόα

Η κινόα θεωρείται ένα τρόφιμο ιδανικό για δίαιτα, ωστόσο προσφέρει και αμέτρητα άλλα οφέλη που την καθιστούν άξια να προστεθεί στη διατροφή σας. Είναι πλούσια σε αμινοξέα, τα οποία αποτελούν τα συστατικά των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου. Οι νευροδιαβιβαστές επηρεάζουν άμεσα τη διάθεση, έτσι βοηθούν το σώμα να απελευθερώσει τις χαρούμενες ορμόνες, κάνοντάς μας να νιώθουμε χαλαροί και γαλήνιοι. Η κινόα αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή ενέργειας και μας βοηθά να παραμένουμε δραστήριοι.

Πορτοκάλια

Το απολαυστικό αυτό εσπεριδοειδές είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά στην καταπολέμηση του στρες και επηρεάζει θετικά τη διάθεσή μας. Η βιταμίνη C έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, και βοηθά αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων γρίπης και κρυολογήματος, βοηθώντας μας έτσι να αισθανόμαστε καλύτερα όταν είμαστε πεσμένοι. Ποιος να φανταζόταν ότι αυτό το γλυκόξινο φρούτο θα μπορούσε να κάνει θαύματα για τη διάθεσή μας αν προστεθεί στην διατροφή μας;

Διατροφή: 14 τροφές που τονώνουν την ενέργεια μας

Καρπούζι

Αν και δεν περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά, το νερό που περιλαμβάνει αρκεί για να μας βοηθήσει αποτελεσματικά. Η αφυδάτωση εξαντλεί το σώμα μας και προκαλεί ακόμη και πονοκεφάλους, οπότε επηρεάζει άμεσα και αρνητικά τη διάθεσή μας. Ωστόσο, το 92% ενός καρπουζιού αποτελείται από νερό, οπότε είναι το καλύτερο φρούτο στις περιπτώσεις που το σώμα μας δεν έχει ενυδατωθεί αρκετά. Είναι η τέλεια καλοκαιρινή λιχουδιά που ενισχύει τη διάθεση και την ενέργεια.

Νερό

Πιθανόν να ακούγεται αδιάφορο, αλλά είναι σίγουρα ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σας βοηθήσει να ξυπνήσετε. Το νερό είναι απαραίτητο για πολλές κυτταρικές διεργασίες, όπως είναι και η παραγωγή ενέργειας από το σώμα μας. Η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού στη διατροφή σας κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα διατηρήσει την ενέργειά σας και θα αποτρέψει την αφυδάτωση.

Καστανό ρύζι

Πλούσιο σε φυτικές ίνες και με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, το καστανό ρύζι αποτρέπει την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα και σας χαρίζει σταθερή και υγιή ενέργεια. Δοκιμάστε να προσθέσετε μερικά μπαχαρικά στο ρύζι σας για να το κάνετε ακόμα πιο νόστιμο.

Άρθρα Διατροφής

Πηγή




Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας

Editors' Picks