29 Ιανουαρίου 2023

Ο ρόλος της διαλειμματικής νηστείας στο διαβήτη τύπου 2

Οι δίαιτες διαλειμματικής νηστείας έχουν γίνει δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια ως αποτελεσματική μέθοδος απώλειας βάρους. Με τη διαλειμματική νηστεία, τρώμε μόνο εντός ενός χρονικού παραθύρου της ημέρας συνήθως διάρκειας 4-7 ωρών. Η νηστεία για συγκεκριμένο αριθμό ωρών κάθε μέρα ή η κατανάλωση μόνο ενός γεύματος κάποιες φορές μπορεί να βοηθήσει το σώμα να κάψει λίπος. Μπορεί ακόμα να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism , μετά από μια διαιτητική παρέμβαση διαλειμματικής νηστείας, ασθενείς πέτυχαν πλήρη ύφεση του διαβήτη τύπου 2. Η ύφεση ορίστηκε ως ένα σταθερό επίπεδο γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης A1c (HbA1c) μικρότερο από 6,5% τουλάχιστον ένα χρόνο μετά τη διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια παρέμβαση διαλειμματικής νηστείας 3 μηνών σε 36 διαβητικά άτομα τύπου 2 και βρήκαν ότι σχεδόν το 90%, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έλαβαν παράγοντες μείωσης του σακχάρου στο αίμα και ινσουλίνη, μείωσαν την πρόσληψη φαρμάκων. Το 55% αυτών των ανθρώπων παρουσίασαν ύφεση του διαβήτη, διακόπτοντας τη φαρμακευτική αγωγή για τουλάχιστον ένα χρόνο. Τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με αυτά άλλων 36 ατόμων που δεν ακολούθησαν διαλειμματική νηστεία.

Η μελέτη αμφισβητεί τη συμβατική άποψη ότι η ύφεση του διαβήτη μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε άτομα με μικρή διάρκεια διαβήτη (μέχρι έξι χρόνια υπάρχουσας ασθένειας). Το 65% των συμμετεχόντων στη μελέτη που πέτυχαν ύφεση είχαν διάρκεια διαβήτη από έξι έως 11 χρόνια.

Πηγή: The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism (2022). DOI: 10.1210/clinem/dgac661

Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας