9 Δεκεμβρίου 2022

Στρές και άγχος: υπάρχει τρόπος να το αντιμετωπισετε

Τους τελευταίους μήνες και ακόμα περισσότερο τις τελευταίες μέρες η επικαιρότητα είναι πρωτοφανής και εξαιρετικά αγχωτική. Πλημμυριζόμαστε συνεχώς από τίτλους ειδήσεων, εικόνες και ιστορίες σχετικά με τα αξιοσημείωτα και ανησυχητικά γεγονότα, που εκτυλίσσονται σε όλο τον κόσμο. Είναι αλήθεια ότι το να παραμένουμε ενημερωμένοι και συνδεδεμένοι με ό,τι συμβαίνει γύρω μας μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα τα γεγονότα και να παραμένουμε ενεργοί. Ωστόσο,  τα υψηλά επίπεδα έκθεσης στη σύγχρονη επικαιρότητα, που περιλαμβάνει πολέμους, περιβαλλοντικές καταστροφές, μαζικές εκδηλώσεις βίας, απειλές για τη δημόσια υγεία και κοινωνικές καταστροφές, προκαλεί ψυχολογική δυσφορία.

Πώς, λοιπόν, θα πλοηγηθείτε μέσα στο άγχος της επικαιρότητας; Πώς θα επιτύχετε μια ισορροπία μεταξύ του να παραμείνετε ενημερωμένοι και ενεργοί, φροντίζοντας παράλληλα τον εαυτό σας διανοητικά και συναισθηματικά από την άλλη; Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση, αλλά υπάρχουν πολλές συμβουλές και ιδέες, που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν. 

  1. Αυτοφροντίδα

Ας ξεκινήσουμε από τις βασικές αρχές της αυτοφροντίδας, που συνήθως παραβλέπετε σε έντονα στρεσογόνες περιόδους. Η διατροφή και η ενυδάτωση είναι δύο βασικές ανάγκες του οργανισμού σας και η παραμέληση τους συμβάλλει στην αύξηση του άγχους. Το άγχος γενικά μπορεί να μειώσει την όρεξή σας και παρακολουθώντας συνεχώς τις ειδήσεις μπορεί να ξεχάσετε κάποια γεύματα, με αποτέλεσμα να μπείτε σε έναν φαύλο κύκλο άγχους και υποσιτισμού. Επομένως, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στον κόσμο αυτή τη στιγμή, φροντίστε τον εαυτό σας θέτοντας ως προτεραιότητα τη συνεχή θρέψη και ενυδάτωση του σώματός σας. 

2. Ξεκουραστείτε!

Ο ύπνος είναι μια άλλη βασική ανάγκη που, όταν δεν ικανοποιηθεί, μπορεί να επιδεινώσει το άγχος σας. Όσο λιγότερο κοιμόσαστε, τόσο πιο επιρρεπείς είστε στο άγχος και την αρνητικότητα. Αυτό συμβαίνει, διότι όταν δεν κοιμάστε αρκετά, το σώμα σας αρχίζει να αντιλαμβάνεται τα εξωτερικά ερεθίσμτα, ως απειλές από τις οποίες πρέπει να σας προστατεύσει. Αυτό ισχύει και για τους τίτλους των ειδήσεων. Όσο πιο ξεκούραστοι είστε, τόσο καλύτερα εξοπλισμένοι θα είστε, για να διαχειριστείτε την αγχωτική πραγματικότητα και τις συνεχείς εξελίξεις. Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με τα βασικά στοιχεία της υγιεινής του ύπνου, τον διαλογισμό πριν τον ύπνο και τις εφαρμογές ύπνου, για να ενισχύσετε την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου σας.

3.  Αφιερώστε χρόνο σε δραστηριότητες, που σας ανακουφίζουν από το άγχος

Τώρα είναι στιγμή, να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην φροντίδα του εαυτού σας και να κάνετε δραστηριότητες, που ενισχύουν τα συναισθήματα ευεξίας στο μυαλό και το σώμα σας. Σαφώς, το ξέσπασμα, η εκτόνωση και η αυτοφροντίδα έχουν διαφορετική εικόνα για τον κάθε άνθρωπο. Σε κάθε περίπτωση όμως, μπορεί να βρείτε βοηθητικό το διαλογισμό, μια βόλτα, ένα μπάνιο, το κλάμα, τις ασκήσεις αναπνοής, τη ζωγραφική, τη γυμναστική, τη συζήτηση με έναν φίλο, το να γράψετε τις σκέψεις σας σε ένα χαρτί ακόμα και το να ουρλιάξετε σε ένα μαξιλάρι

4. Να θυμάστε ότι οι περισσότερες πληροφορίες δεν είναι απαραίτητα καλύτερες.

Κατά τη διάρκεια αβέβαιων, τρομακτικών ή ταχέως αναπτυσσόμενων καταστάσεων, είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε άγχος. Και είναι κατανοητό, προσπαθώντας να αντιμετωπίσετε αυτό το άγχος, να αποζητάτε βεβαιότητα και έλεγχο με τη μορφή περισσότερων πληροφοριών, όπως εξηγεί η Αμερικανική Ένωση Άγχους και Κατάθλιψης. Ωστόσο, η συνεχής και συχνά άκριτη ενημέρωση από πληθώρα πηγών δεν θα σας προσφέρει ποτέ το αίσθημα ασφάλειας, που αναζητάτε. Οι ειδήσεις δεν μπορούν να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις σας, αντιθέτως το πιο πιθανό είναι να σας προκαλέσουν σύγχυση, καθώς πολλές από τις πληροφορίες είναι αντικρουόμενες ή ακόμα και εσφαλμένες. Είναι καλό να αρκεστείτε σε μερικές αξιόπιστες πηγές ειδήσεων, οι οποίες παρέχουν πληροφορίες χωρίς να πανικοβάλλουν και να παραπληροφορούν. Τέλος, είναι χρήσιμο να αποδεχτείτε ότι η πραγματικότητα είναι έξω από τον έλεγχό σας και να επικεντρωθείτε σε πράγματα για τα οποία έχετε εξουσία, όπως το να φροντίζετε τον εαυτό σας. 

5. Βάλτε βασικά όρια στον εαυτό σας.

Δοκιμάστε μικρούς, απλούς κανόνες για να ορίσετε παραμέτρους γύρω από την έκθεση σας στην επικαιρότητα. Για παράδειγμα, πάρτε το πρωινό σας χωρίς να παρακολουθείτε τις ειδήσεις στην τηλεόραση ή στο κινητό σας. Επιπλέον, ορίστε συγκεκριμένες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να ελέγχετε τη ροή ειδήσεων ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, μπορείτε να ορίσετε όρια χρήσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στις ειδησεογραφικές εφαρμογές χρησιμοποιώντας τις ρυθμίσεις του κινητού σας. Υπάρχουν, επίσης, προσθήκες του προγράμματος περιήγησης, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, για να σταματήσετε την περιήγησή σας κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων περιόδων ή μόλις φτάσετε σε ένα καθορισμένο χρονικό όριο. Τέλος, είναι σημαντικό να αποφεύγετε το κινητό σας τηλέφωνο κατά τις βραδινές ώρες, πριν κοιμηθείτε. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους και όρια, προκειμένου να τα πετύχετε.

6. Κάντε μικρά βήματα δράσης.

Όταν φροντίζετε τη δική σας ψυχική υγεία, είναι πιο εύκολο να βοηθήσετε και τους άλλους. Και ένας τρόπος για να βοηθήσετε τον εαυτό σας και τους συνανθρώπους σας είναι να σκεφτείτε με ποιον τρόπο μπορείτε να φανείτε χρήσιμοι. Μπορείτε να λάβετε μέρος σε μία διαδήλωση ή να κάνετε μια δωρεά (όσο μικρή και αν είναι) σε έναν αξιόπιστο μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Όταν αφήνετε το κινητό και λαμβάνετε δράση στον πραγματικό κόσμο νιώθετε χρήσιμοι, ενεργοί και αλληλέγγυοι, καθώς αποκαθίσταται μέσα σας η ελπίδα.

https://www.self.com/story/stressful-news-cycle-mental-health-tips

Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας