30 Σεπτεμβρίου 2022

Προσέξτε όταν καθαρίζετε την κρεβατοκάμαρα σας!

Είναι πολύ σημαντικό να διατηρείτε την κρεβατοκάμαρά σας καθαρή. Εξάλλου, είναι ίσως το δωμάτιο στο οποίο περνάτε τον περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Εάν έχετε την τάση να ξυπνάτε με βουλωμένη μύτη ή με φαγούρα στο λαιμό κάθε πρωί, θα μπορούσε να είναι καιρός να αντικαταστήσετε αυτές τις έξι κακές συνήθειες με εναλλακτικές λύσεις καθαρισμού, που συνιστώνται από τους ειδικούς:

  • Μην αποφεύγετε το σκούπισμα με την ηλεκτρική

Ειδικά αν η κρεβατοκάμαρά σας έχει χαλί, είναι απαραίτητο να σκουπίζετε με ηλεκτρική σκούπα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Ο εμπειρικός κανόνας είναι να σκουπίζετε, ανάλογα με τον αριθμό των ανθρώπων και των κατοικίδιων ζώων, που ζουν στο νοικοκυριό σας. Έτσι, εάν υπάρχουν δύο άτομα και δύο κατοικίδια, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σκουπίζετε με ηλεκτρική σκούπα τέσσερις φορές την εβδομάδα.

Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά ο βιολόγος κτιρίων και περιβαλλοντικός σύμβουλος Ryan Blaser λέει ότι το σκούπισμα με ηλεκτρική σκούπα είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην κρεβατοκάμαρα, καθώς συχνά φιλοξενεί πολλά ακάρεα σκόνης. Μεταξύ του στρώματος, του δαπέδου και οποιασδήποτε ταπετσαρίας, το δωμάτιο έχει πολλές επιφάνειες, όπου συγκεντρώνονται τα ακάρεα, προκαλώντας πιθανώς αλλεργίες και ερεθισμό του αναπνευστικού.

Ορισμένοι ειδικοί συνιστούν να σκουπίζετε με ένα μηχάνημα, που διαθέτει φίλτρο HEPA, ώστε να μαζεύει όλη αυτή τη μικροσκοπική σκόνη και τα υπολείμματα. Εάν έχετε ξύλινο δάπεδο, μπορείτε να σκουπίζετε περισσότερο αραιά, αλλά θα πρέπει να φροντίζετε να αερίζετε τα χαλιά σας και να σκουπίζετε με ηλεκτρική σκούπα από κάτω κάθε τόσο.

  •  Μην παραμελείτε το κρεβάτι.

Δεδομένου ότι περνάμε τόσο πολύ χρόνο στο κρεβάτι μας, τείνουμε να αφήνουμε πολύ ιδρώτα και νεκρά κύτταρα του δέρματος πάνω σε αυτά. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητο να καθαρίζετε τακτικά τα κλινοσκεπάσματα, σε θερμοκρασίες που είναι αρκετά ζεστές, ώστε να σκοτώνουν μικρόβια, βακτήρια και ακάρεα.

Συγκεκριμένα, είναι καλό να πλένετε σεντόνια και μαξιλαροθήκες τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, στους 60 βαθμούς. Επιπλέον, μπορείτε να σκουπίσετε με ηλεκτρική σκούπα το στρώμα και τα μαξιλάρια χρησιμοποιώντας το ειδικό εξάρτημα, που έχει κάθε σκούπα. Έτσι, θα απαλλαγείτε από τη σκόνη και τις τρίχες, που μπορεί να έχουν εισχωρήσει στο στρώμα σας. Η χρήση προστατευτικού στρώματος προσφέρει, επιπλέον, προστασία.

  • Μην ξεχνάτε να καθαρίζετε περιοχές, που μαζεύουν πολλή σκόνη.

Μαζί με τα εμφανή σημεία, όπως το κρεβάτι και το πάτωμα, είναι απαραίτητο να σκουπίζετε περιστασιακά τα περβάζια των παραθύρων και τις εσοχές, που δημιουργούν, καθώς η πολλή σκόνη σε αυτά μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Και όσο δύσκολο κι αν είναι, είναι, επίσης, σημαντικό να καθαρίζετε τακτικά την περιοχή κάτω από το κρεβάτι σας, καθώς μπορεί να βρωμίσει περισσότερο από όλες.

 

  • Μην ξεχάσετε να καθαρίσετε τον αφυγραντήρα σας (και την περιοχή γύρω από αυτόν).

Ανάλογα με το πού ζείτε, μπορείτε να έχετε έναν υγραντήρα στην κρεβατοκάμαρά σας, για να προσθέσετε υγρασία στον αέρα. Αν, λοιπόν, έχετε αφυγραντήρα, είναι απαραίτητο να τον καθαρίζεται σωστά! Για αρχή, θα θελήσετε να αδειάσετε και να σκουπίσετε τη δεξαμενή νερού του αφυγραντήρα μεταξύ των χρήσεων. Με αυτό το τρόπο, θα αποτρέψετε τη δημιουργία βακτηρίων —και πιθανώς μούχλας— στο εσωτερικό.

Επιπλέον, πρέπει να είστε επιμελείς και στον καθαρισμό της περιοχής γύρω από το μηχάνημά. Είναι αρκετά συνηθισμένο να δημιουργείται μούχλα στο χαλί κάτω από έναν αφυγραντήρα, διότι τείνει να συσσωρεύεται υγρασία. Για μεγαλύτερη ασφάλεια, τοποθετήστε τον πάνω σε μια συμπαγή επιφάνεια, όπως πάνω σε πλακάκι ή σε σημείο, όπου το πάτωμά σας δεν καλύπτεται από χαλί.

  • Μην αποθηκεύετε προϊόντα προσωπικής περιποίησης στην κρεβατοκάμαρα.

Οτιδήποτε είναι εξαιρετικά αρωματικό –είτε είναι κερί, προϊόν ομορφιάς ή καθαριστικό- θα μπορούσε να εκπέμπει δυνητικά ερεθιστικές πτητικές οργανικές ενώσεις (VOCs) στον αέρα. Για να είστε ασφαλής και να έχετε καλύτερη ποιότητα αέρα, όταν κοιμάστε, οι ειδικοί προτείνουν αν αφήνετε τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και τα αρώματα έξω από την κρεβατοκάμαρά σας.

  • Μην γεμίζετε το δωμάτιο σας με ηλεκτρονικές συσκευές.

Τέλος, είναι σημαντικό να κρατάτε τις ηλεκτρονικές συσκευές έξω από την κρεβατοκάμαρα ή τουλάχιστον 5 μέτρα μακριά από το κρεβάτι. Διατηρώντας την κρεβατοκάμαρά σας απαλλαγμένη από ηλεκτρονικές συσκευές δύναται να βελτιώσει τον ύπνο σας μειώνοντας τον πειρασμό να εργαστείτε ή να περιηγηθείτε στα social, πριν κοιμηθείτε.

Το συμπέρασμα

Η μέση κρεβατοκάμαρα γίνεται πραγματικά βρώμικη πολύ γρήγορα. Ωστόσο, κρατώντας ορισμένα πράγματα έξω από το δωμάτιο και υιοθετώντας ορισμένες συνήθειες καθαρισμού, μπορείτε να διατηρήσετε ένα καθαρό καταφύγιο, που είναι κατάλληλο για την καλύτερη ξεκούρασή σας.

Επιμέλεια κειμένου: Ηλιάνα Θεοδωρίδου

Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

efimerevonta-nosokomeia
efimerevonta-farmakeia

Δημοφιλή Εβδομάδας