25 Μαΐου 2022

Τρόποι για να ενυδατώσετε το δέρμα σας τον χειμώνα

Εάν το σώμα σας δεν υποστηρίζει την ενυδάτωση και το λιπώδες στρώμα του δέρματός σας, ούτε οι τοπικές ενυδατικές κρέμες και τα τόνερ θα το κάνουν. Σίγουρα τα προϊόντα, που εφαρμόζετε εξωτερικά στο δέρμα σας, συμβάλλουν καθοριστικά στην ενυδάτωση και την περιποίηση του. Εντούτοις, η δράση τους είναι εν πολλοίς επιφανειακή, καθώς δεν διεισδύουν στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος, όπως για παράδειγμα το νερό. Έτσι, εάν το δέρμα σας αρχίζει να ξηραίνεται και να αφυδατώνεται καθώς ο χειμώνας αρχίζει να επικρατεί, μπορεί να θέλετε να αναζητήσετε αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

  1. Phytoceramides

Τα κηραμίδια ή ceramides  είναι λιπίδια, που βρίσκονται φυσικά στο δέρμα και συμβάλλουν στη δημιουργία του δερματικού φραγμού σας. Μπορείτε να τα ενισχύσετε με συμπληρώματα φυτικής προέλευσης, που ονομάζονται φυτοκεραμίδια. Αν και δεν είναι ένα παραδοσιακό θρεπτικό συστατικό, όπως μια βιταμίνη ή ένα μέταλλο, είναι ένα απαραίτητο βιοδραστικό, φυτικό θρεπτικό συστατικό για το δέρμα. Η έρευνα δείχνει ότι η κατάποσή τους μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα υγρασίας του δέρματος. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες με ξηρό δέρμα έλαβαν ένα έλαιο εκχυλίσματος σιταριού πλούσιο σε φυτοκεραμίδια για τρεις μήνες και είδαν έως και 35% βελτίωση στην ενυδάτωση του δέρματος. Βέβαια τα αποτελέσματα μπορούν να είναι και πιο άμεσα. Σε μια άλλη μελέτη, οι συμμετέχοντες είδαν βελτιωμένη ενυδάτωση του δέρματος μετά από μόλις 15 ημέρες. Είτε θέλετε να καταπολεμήσετε το ήδη αφυδατωμένο δέρμα, είτε να λειτουργήσετε προληπτικά κατά της ξηρότητας, τα ceramides  είναι ένα στοχευμένο θρεπτικό συστατικό φυτικής προέλευσης, που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Επιπλέον, οι έρευνες αποδεικνύουν τα αισθητικά οφέλη των phytoceramides, καθώς βελτιώνουν την ομαλότητα και την ελαστικότητα του δέρματος σε λίγες μόλις εβδομάδες.

2. Λιπαρά οξέα

Υπάρχει λόγος, που οι δερματολόγοι ενθαρρύνουν τους ανθρώπους, να καταναλώνουν τροφές, όπως ο σολομός και το αβοκάντο για λαμπερό δέρμα: Είναι γεμάτα λιπαρά οξέα, που συνιστούν τα δομικά στοιχεία για τα λιπίδια και τις κυτταρικές μεμβράνες του δέρματός σας. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση υγιεινών λιπαρών, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, υποστηρίζουν το δέρμα σας μέσω αντιοξειδωτικής φωτοπροστασίας και ενυδάτωσης, ενώ παράλληλα έχουν καταπραϋντική δράση.

3. Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες βλάπτουν τη λειτουργία του δερματικού φραγμού και μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένη διαεπιδερμική απώλεια νερού. Ευτυχώς η ισορροπημένη διατροφή γεμάτη φρούτα και λαχανικά μπορεί να σας προσφέρει μια υγιεινή δόση αντιοξειδωτικών. Μια άλλη επιλογή είναι τα συμπληρώματα διατροφής, που μπορούν να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα την ενυδάτωση και τα προβλήματα του δέρματος. Για παράδειγμα, η ασταξανθίνη (άλλο ένα μοναδικό θρεπτικό συστατικό φυτικής προέλευσης) έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ελαστικότητα του δέρματος, τα επίπεδα υγρασίας και τον τόνο, προστατεύοντας ταυτόχρονα το στρώμα κολλαγόνου του δέρματος. Τέλος, η έρευνα διαπίστωσε ότι το εκχύλισμα ροδιού (συμπυκνωμένο σε φυτοθρεπτικά συστατικά πολυφαινόλης) αύξησε την ανθεκτικότητα του δέρματος στις ακτίνες UVB και συντέλεσε σε θετικές αλλαγές στο μικροβίωμα του δέρματος.

Εάν είστε έγκυος, θηλάζετε ή παίρνετε φάρμακα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής. Είναι πάντα βέλτιστο να συμβουλευτείτε έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης, όταν εξετάζετε ποια συμπληρώματα είναι κατάλληλα για εσάς.

Επιμέλεια κειμένου: Ηλιάνα Θεοδωρίδου

Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

Δημοφιλή Εβδομάδας