11 Αυγούστου 2022

Διατροφή: 10 καλοκαιρινά λαχανικά και φρούτα για ενυδάτωση στα παιδιά

Το καλοκαίρι έχουμε την ευκαιρία να βάλουμε στην διατροφή μας πολλά λαχταριστά φρούτα. Πεπόνι, καρπούζι, κεράσια… Κι αν τα παιδιά λαχταρούν τα παγωτά το καλοκαίρι εμείς δεν πρέπει να παραλείπουμε να τους δίνουμε και φρούτα.

Το καλοκαίρι, το σώμα τείνει να χάνει εύκολα νερό μέσω της εφίδρωσης και αυξάνει τις πιθανότητες αφυδάτωσης. Περίπου το 70 τοις εκατό του σώματος αποτελείται από νερό, επομένως πρέπει τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας να γεμίζουμε συχνά τη δεξαμενή του σώματος με υγρά.

Ωστόσο τα παιδιά δεν θέλουν να τα πιέζει κανείς να πιουν νερό, γι’ αυτό στραφείτε σε ζουμερά φρούτα και λαχανικά που θα τα κρατήσουν ενυδατωμένα.

Γιατί είναι σημαντικό να διατηρούμε τα παιδιά ενυδατωμένα;

Στην πραγματικότητα, το σώμα ενός παιδιού δεν ψύχεται τόσο αποτελεσματικά όσο το σώμα ενός ενήλικα. Τα υγρά σχηματίζουν ιδρώτα και τα παιδιά διατρέχουν τεράστιο κίνδυνο αφυδάτωσης, εάν δεν αντικατασταθούν τα υγρά που αποβάλλονται από το σώμα τους. Συνιστάται να μην περιμένει κανείς να έρθει το παιδί και να πει ότι διψάει, αλλά να προσφέρονται υγρά στο το παιδί σε τακτά χρονικά διαστήματα, αποτρέποντας έτσι την αφυδάτωση.

Ως γονείς, θα χρειαστεί να αυξήσετε την πρόσληψη υγρών μέσα από φρούτα και λαχανικά που είναι καλά για τα καυτά καλοκαίρια.

10 καλοκαιρινά λαχανικά και φρούτα για πλήρη ενυδάτωση τους καλοκαιρινούς μήνες

Προσθέσετε τα παρακάτω φρούτα και λαχανικά στην καθημερινή διατροφή του παιδιού σας για να τα κρατήσετε ενυδατωμένα και χαρούμενα το καλοκαίρι. Τα λαχανικά βοηθούν επίσης στην καταπολέμηση της αφυδάτωσης, οπότε μη διστάσετε να εντάξετε στο καθημερινό του διατροφολόγιο.

  • Αγγούρι
    Το αγγούρι αποτελείται από 95% νερό και θεωρείται απολύτως αναζωογονητικό. Μπορείτε να το σερβίρετε σε διάφορες μορφές (όπως σαλάτα ή σκέτα με λίγο λεμόνι ή ξίδι). Αποτελούν εξαιρετική πηγή μετάλλων και φυτικών ινών
  • Ντομάτες
    Οι ντομάτες αποτελούνται κατά 94% από νερό και μπορούν να καταναλωθούν ωμές, σε σαλάτες ή μαγειρεμένες σε σάλτσες ή σάλτσες.
  • Πεπόνι
    Αυτό το νόστιμο φρούτο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, μαζί με φυτικές ίνες και βιταμίνη Α. Βοηθά επίσης στην καταπολέμηση των καρδιαγγειακών παθήσεων και στην πρόληψη της αναιμίας. Η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ και Ε διατηρεί το σώμα ανανεωμένο και ενυδατώνει το δέρμα. Απλώς κόψτε το σε φέτες. Μπορείτε ακόμη και να φτιάξετε ένα νόστιμο smoothie από αυτό!
  • Κουνουπίδι ή μπρόκολο
    Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, είναι πλούσια σε Βιταμίνη Κ και Α. Περιέχουν επίσης ασβέστιο, απαραίτητα μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Συνολικά κάνουν καλό στην υγεία. Προσφέρετέ τα ωμά ή στον ατμό.
  • Καρπούζι
    Το καρπούζι αποτελείται κατά 92% από νερό. Περιέχει κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνες, ιδιαίτερα βιταμίνη C. Αυτό το καλοκαιρινό σούπερ φρούτο περιέχει λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τον καρκίνο και προστατεύει από την έκθεση στον ήλιο
  • Λάχανο
    Το λάχανο είναι τραγανό και ταυτόχρονα ζουμερό! Εκτός από υψηλή πηγή φυτικών ινών, βοηθά στην απώλεια βάρους και είναι αντικαρκινογόνο.
  • Iceberg
    Έχει περίπου 90% νερό και έχει υπέροχη γεύση! Δοκιμάστε σπιτικά μπιφτέκια και γεμίστε το με στρώσεις μαρούλι iceberg. Είναι χαμηλό σε θερμίδες, έχει βιταμίνη Α, φυτικές ίνες και ωμέγα λιπαρά οξέα. Περιέχει επίσης σίδηρο και κάλιο. Το κάλιο παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των υγρών των κυττάρων.
  • Καρότα
    Μην σας ξεγελάει η εμφάνιση, το καρότο είναι στην πραγματικότητα κατά 90% νερό. Είναι πλούσιο σε β-καροτίνη, που κάνει καλό στα μάτια και καταπολεμά τον καρκίνο. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό σε σαλάτα.
  • Ανανάς
    Τα παιδιά λατρεύουν τη γεύση του ανανά. Περιέχει βρωμελίνη, η οποία βοηθά στην πέψη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο βοηθά στη διατήρηση της υγείας των οστών και των ούλων. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες βοηθούν στην καταπολέμηση της βρογχίτιδας, των οιδημάτων και άλλων λοιμώξεων, οι οποίες μπορεί να αυξηθούν λόγω της έκθεσης στη γύρη
  • Μούρα
    Τα βατόμουρα, οι φράουλες, τα σμέουρα είναι άφθονα διαθέσιμα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτά τα πολύχρωμα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C που ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Αυτά τα ζουμερά μούρα μπορούν να είναι ένα εξαιρετικό σνακ και μπορούν να καταναλωθούν ολόκληρα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Μπορείτε να τα προσθέσετε στα δημητριακά και στο γιαούρτι
  • Καλοκαιρινά Φρούτα
    Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το νερό, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω τροφές πλούσιες σε νερό, φορτωμένες με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, καταλήγουμε ότι υπάρχουν και μερικές πιο νόστιμες επιλογές. Αντί να δίνετε χυμούς στα παιδιά σας γιατί δεν προτιμάτε αυτά τα φρούτα και τα λαχανικά; Δεν δεν είναι μόνο χαμηλά σε θερμίδες αλλά βοηθούν και στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Με απλά λόγια, αυτά ό,τι πιο θρεπτικό μπορείτε να προσφέρετε στα παιδιά σας του καλοκαιρινούς μήνες.

Πηγή: beingtheparent.com

 

Αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα της Υγείας, κάνε Like στη σελίδα μας στο Facebook

Σχετικά άρθρα

Τελευταία Νέα

Δημοφιλή Εβδομάδας